משפחת עזרא מכרה 3.3% מהחזקתה בנטו בכ-40 מיליון שקל

העסקה בוצעה במחיר של 323.5 שקל למניה, לעומת מחיר של 132.9 שקל למניה בבורסה • הרוכשת קיבלה אופציה לרכישת עד לכ-20% מההון של נטו בתמורה של כ-234 מיליון שקל

דודי עזרא   / צילום: נטו
דודי עזרא / צילום: נטו

בעלת השליטה בחברת נטו, משפחת עזרא (מחזיקה כ-47% מההון), מכרה 3.3% ממניות החברה בכ-40 מיליון שקל (במחיר של 323.5 שקל למניה, לעומת מחיר של 132.9 שקל למניה בבורסה) .

בנוסף לעסקה, הרוכשת קיבלה אופציה לרכישת עד לכ-721 אלף מניות נוספות של נטו, כ-20% מההון, בתמורה כוללת של כ-234 מיליון שקל (כלומר לפי שווי של כ-1.16 מיליארד שקל לחברה, גבוה ב-135% משוויה בבורסה כיום). 

נטו חילקה ב-3 השנים האחרונות דיבידנד מצרפי לבעלי מניותיה בהיקף של כ-920 מיליון שקל, וביחד עם מכירת מניות על ידי משפחת עזרא מתחילתה של 2019 הגיעה התמורה המצרפית למשפחה ליותר מ-500 מיליון שקל - עיקר הסכום כדיבידנדים ויתרתו במכירת מניות על-ידיה. 

החלוקה הנמרצת של דיבידנדים על-ידי נטו התחילה לאחר שלפני כשלוש שנים התפרסמו בתקשורת דיווחים על רצונו של דודי עזרא, בעל השליטה ביצרנית ומשווקת מוצרי המזון, לממש את החזקותיו בחברה.

נטו אחזקות עוסקת בייצור, ביבוא, בשיווק ובהפצה של מוצרי מזון, ובהם בשר, דגים, שימורים, מוצרי מאפה, ירקות ופירות ועוד, וכן מייבאת ומשווקת מוצרי צריכה ביתיים ובהם מוצרי אלומיניום ונייר, כלים חד-פעמיים מפלסטיק, מגבונים ונרות.

הקבוצה מחזיקה בכמה מפעלים, לייצור מוצרי דגים (דלידג), מוצרי מאפה (שלושת האופים), מוצרי בשר (טיבון ויל, ויליגר), שימורים ומוצרי קצפת של המותג ריץ'.