בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט: חברות התשתיות קיבלו רוח גבית מהכרזת ביידן

הדאו ג'ונס עלה כ-1%, נאסד"ק ו-S&P 500 עלו כ-0.6% • חברות הטכנולוגיה התחזקו • שוק הקריפטו מתאושש • הושגה הסכמה בארה"ב על תוכנית תשתיות בהיקף של טריליון דולר; קטרפילר עולה 3.5%

 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

נעילה ירוקה בוול סטריט הערב, כאשר הדאו ג'ונס התקדם קרוב ל-1% ונאסד"ק ו-S&P 500 הוסיפו כ-0.6%.

חברת התוכנה מארין סופטוור יותר מהכפילה את שוויה היום בוול סטריט (105%+) לאחר שדיווחה שכלי שפיתחה לניהול פרסומות יעבוד גם בחנויות אינסטגרם. חברת הביופארמה אלי לילי סיימה את היום בעלייה של 7.3%, לאחר שהכריזה שה-FDA אישר לה הליך פיתוח מזורז לטיפול באלצהיימר, שכונה "פורץ דרך".

בין המניות שריכזו את עניין המשקיעים וזכו לעליות: מייסיס , טסלה , ג'נרל אלקטריק , בואינג , גולדמן זאקס , וולט דיסני  ואינטל . מנגד, אפל  ופורד מוטורס  נחלשו (0.2% ו-0.9% בהתאמה) וביוג'ן  איבדה 6.1%.

חברות התשתיות זכו לרוח גבית כשביידן הודיע על הסכמה בין-מפלגתית באשר לתוכנית תשתיות בהיקף של טריליון דולר, וקטרפילר , וולקן מטיריאלס ו-FreightCar America זכו לעליות. האחרונה, שעוסקת בייצור קרונות משא, זינקה 24% במחזור מסחר גבוה.

מבין החברות הישראליות בוול סטריט, אנטרה ביו  (שדיווחה אתמול על ניסוי מוצלח בטיפול לאוסטאופורוזיס) איבדה 5.2% במחזור גבוה, אינטק פארמה  השילה 5.1% וננו דיימנשן  ירדה 0.8%. מנגד, טבע  עלתה 2%, מארוול טכנולוג'י 3%,  צים  6% וקומפיוג'ן  9%.

21:20

העליות בוול סטריט מתחזקות לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הודיע כי "יש עסקה" בין שתי המפלגות באשר לתוכנית התשתיות הלאומית המתוכננת. היקף התוכנית צומצם ל-1 טריליון דולר (לעומת 2.3 טריליון שביידן קיווה להם בהתחלה), אך היא עדיין כפופה לאישור הקונגרס כולו.

הדאו ג'ונס מוסיף 1% והנאסד"ק ו-S&P 500 מתקדמים כ-0.5%. המניות של חברות התשתית השונות מגיבות גם הן בעליות שערים, בהן הענקית קטרפילר  שעולה 3.5% במחזור מסחר גבוה, וכן החברות לחומרי בנייה מרטין מרייטה מטיריאלס ו-וולקן מטיריאלס. 

20:15

העליות בוול סטריט נמשכות, והדאו ג'ונס מתקדם כמעט 1%. הנאסד"ק ו-S&P 500 מתחזקים ב-0.6%.

מיקרוסופט  הציגה הערב את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה ווינדוז, והמניה מוסיפה כ-0.5%. קומפיוג'ן ממשיכה לטפס אך העלייה התמתנה ועומדת על כ-9%.

חברת הביופארמה אלי לילי עולה קרוב ל-8% לאחר שהכריזה שה-FDA כינה את הטיפול שלה במחלת האלצהיימר כ"פורץ דרך" והמוביל בתחום, ואישר לה הליך פיתוח מזורז. ביוג'ן , שהתרופה שלה לאלצהיימר אושרה לפני מספר שבועות ע"י ה-FDA, מאבדת 4.3%.

שוק הקריפטו מראה התאוששות והביטקוין כבר נסחר בקרוב ל-35 אלף דולר. גם האת'ריום מתקן את הירידות שחווה מאז סוף השבוע וחזר להיסחר ברמה של מעל 2,000 דולר. עדיין מדובר בירידה שבועית של 10% בביטקוין ושל 15% באת'ר.

הדוג'קוין מתחזק גם הוא ל-24 סנט, הריפל קופץ ל-68 סנט. שני המטבעות איבדו כ-20% בתוך שבוע.

19:00

מניית ארקוס ביוסיינס מטפסת מעל 12% לאחר שדיווחה שהטיפול הניסיוני שלה בסרטן ריאות הוכיח יעילות קלינית במחקר קליני שלב 2. החברה לא פרסמה נתונים ספציפיים אך אמרה כי הניסוי יימשך. אנליסטים של SVB Leerink אומרים שהנתונים, למרות שהם מוגבלים, מבשרים טובות עבור חברות המפתחות טיפולים דומים, כולל קומפיוג'ן הישראלית - שמזנקת כבר 14% על אף שלא פרסמה אף דיווח משלה.

18:40

נעילה חיובית בבורסות אירופה, כאשר הקאק קפץ 1.2%, הדאקס עלה 0.88% והפוטסי התחזק ב-0.5%. עליות של יותר מ-1% נרשמו גם בבורסות אמסטרדם, מדריד, מילאנו וסטוקהולם.

גם בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית: הנאסד"ק מטפס 0.8%, הדאו ג'ונס כ-0.7% ו-S&P 500 0.5%. בואינג  מתחזקת בכ-2%, טסלה  מזנקת 5.4%, קומפיוג'ן  הישראלית נוסקת 12.7%.

16:35

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית, עם עליות של כ-0.5% לדאו ג'ונס ו-S&P 500 ועלייה של כ-0.6% לנאסד"ק.

טסלה  מרכזת עניין בפתיחת המסחר ועולה כ-2.3%, עליבאבא  מתחזקת 3.5%, וודאפון  מזנקת 9%. מנגד, רולס רויס הולדינגס מאבדת 4%, ביוג'ן  מאבדת 5.5%, ביונד מיט  נסוגה 3.4%.

אנטרה ביו , שדיווחה על הצלחה בניסוי קליני לטיפול באוסטאופורוזיס וזינקה אמש, מאבדת מעט גובה. מארין סופטוור, שפיתחה כלי לניהול מודעות בחנויות אינסטגרם, מזנקת 70%.

16:00

העליות באירופה נמשכות, כאשר מדד הקאק הצרפתי מתחזק ביותר מ-0.9%, הדאקס עולה 0.7% והפוטסי 0.4%. 

חבת התוכנה מארין סופטוור מזנקת מעל 80% במסחר המוקדם בוול סטריט לאחר שדיווחה שכלי שפיתחה לניהול פרסומות יעבוד גם בחנויות אינסטגרם.

באנגליה נרשמות עליות במניות הבנקים וגופי ההשקעות, בהם סטנדרט צ'רטרד וברקליס. לוידס נסחר ביציבות, אך במחזור גבוה. מנגד, חברות התקשורת הבריטיות נחלשות, בהן וודאפון שצונחת 3.2% ובריטיש טלקום שמאבדת 1.6%.

שוק הקריפטו מראה התאוששות והביטקוין נסחר תמורת קרוב ל-34 אלף דולר. האת'ריום על 1,974 דולר. הדוג'קוין והריפל מתאוששים מהר יותר ונסחרים תמורת 24 ו-65 סנט בהתאמה.

14:25

עליות של עד 1% בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.5%-0.6%. 

הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את גובה הריבית ואת תוכנית ההרחבה הכמותית (רכישות אג"ח) ללא שינוי. שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים, מציין בתגובה כי "הבנק המרכזי בבריטניה הצביע פה אחד על הותרת הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.1% וכמו כן על שימור מדיניות רכישת האג"ח ברוב של 8 מול 1 - שניהם בדומה לקונצנזוס האנליסטים. חברי הבנק המרכזי עדכנו את תחזית הצמיחה לרבעון השני של 2021 ל-4.3%, גבוה ב-1.5% מהערכתם בחודש מאי, כך שהתוצר יהיה נמוך בתום הרבעון בכ-2.5% מרמתו טרום המשבר".

"בבנק מעריכים כי האינפלציה צפויה לחצות את רף היעד של 3% באופן זמני בלבד, בעוד חברי הוועדה יבחנו השפעה ארוכת טווח של הפרעות בשרשרת האספקה על העלייה במחירים. בד בבד, הם הדגישו פעם נוספת כי לא ינקטו בצמצום מוניטרי שעלול לפגוע בהתאוששות הכלכלה בכלל ושוק התעסוקה בפרט, כאשר 1.5 מיליון בריטים עדיין זוכים לתמיכה מהממשלה. ההצהרה מסיבה את תשומת לב המשקיעים להחלטת הריבית שתתקבל באוגוסט - וצפויה לכלול התייחסות נרחבת יותר להשלכות התפרצות מוטציית דלתא בחודש החולף, ולהשפעות הצמיחה על האינפלציה". 

12:15

בורסות אירופה עברו לעליות של עד 0.8%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.5%-0.6%. 

זמן רב מדברים בחברת השבבים טאואר על הרצון להגדיל את כושר הייצור, בעיקר בטכנולוגיות בקוטר 300 מ"מ. היום עדכנה החברה על הסכם משמעותי בתחום: טאואר תשתף פעולה עם ענקית השבבים STMicroelectronics לייצור המוני במפעל 300 מ"מ באיטליה. לפי ההסכם, ST תצרף את טאואר לפרויקט הקמת מפעל ייצור חדש באגראטה שבאיטליה - מפעל שהקמתו החלה ב-2018 ונמצאת בשלבים מתקדמים. שיתוף הפעולה נועד להאיץ את תהליך הגדלת כושר הייצור, ובחברה מציינים כי המפעל צפוי להתחיל בייצור במחצית השנייה של 2022.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות לאחר סגירה מעורבת אתמול.

07:55

הבורסות באסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות לאחר סגירה מעורבת אתמול.

הזהב נחלש בשיעור קל ומחיר האונקייה יורד ל-1,775 דולר. הנפט נסחר ביציבות וחוזה על חבית ברנט נסחר ברמה של 75.2 דולר לחבית.

כלכלני דויטשה בנק מציינים בסקירתם השבועית כי "חששות בנוגע להעלאת ריבית עשויים למקד מחדש את תשומת הלב על הטיעון של חברי הפד כי האינפלציה הנוכחית היא זמנית בלבד. נתון PCE גבוה ביום שישי הקרוב לא צפוי לטלטל את הספינה. יחד עם זאת שאלות בנוגע למשטר האינפלציה הממוצעת הגמיש החדש של הפד עדיין קיימות והשווקים הגיבו בעצבנות להתבטאות של חבר הפד בולארד בנוגע לאינפלציה והריבית ביום שישי האחרון".

"הזמנות מוצרים בריי קיימא (הנתון מתפרסם היום) יספקו עדות נוספת לעלייה בכלכלה אך גם נושא הדיור הוא חשוב. אינפלציה במחירי הדיור (שכירות ומחירי הבתים) גבוהה יותר מאשר הייצוג שלה במדד המחירים לצרכן ושוק הדיור בארה"ב ממשיך לסבול מחוסר היצע. שורה תחתונה : מדד המחירים PCE לחודש מאי לא צפוי לאתגר את הנרטיב של הפד אבל אינפלציה בסעיף הדיור נותרת סיבה לדאגה". 

בשוק הקריפטו רושם הביטקוין ירידה של כ-2% ל-32,600 דולר והאת'ריום יורד ב-1.6% ל-1,910 דולר.