במשרד האוצר שוקלים את הארכת תשלומי החל"ת למבוגרים ולנשים הרות

רגע לפני סיום תשלומי החל"ת, שר האוצר ליברמן בוחן מחדש את ההחלטה על הפסקת דמי החל"ת למבוגרים מעל גיל 67 ולנשים בהיריון, זאת בעקבות פנייה של השרה מירב כהן בנושא • אם ההחלטה הנוכחית תשונה בהתאם, המחיר יהיה לפחות חצי מיליארד שקל

אביגדור ליברמן בכנס לשכת עורכי הדין באילת / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
אביגדור ליברמן בכנס לשכת עורכי הדין באילת / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

שר האוצר אביגדור ליברמן שוקל מחדש את ההחלטה באשר להפסקת דמי החל"ת לשתי קבוצות אוכלוסייה, לאחר פנייה של השרה לשוויון חברתי מירב כהן בנושא. מדובר בקבוצת גילאי הפנסיה מעל 67, שפוטרו או הוצאו לחל"ת במהלך הקורונה, ולנשים הרות. אם אכן תשונה ההחלטה, עלותה כחצי מיליארד שקלים לקבוצה הראשונה ועלות לא ידועה עדיין לקבוצה השניה.

השרה כהן הציעה תיקון למתווה החל"ת אשר יכלול המשך של מענק הסתגלות חודשי בגובה של עד 4,000 ש"ח למבוגרים מעל גיל 67, שפוטרו או הוצאו לחל"ת במהלך הקורונה. המענק מיועד עד ל-31.12.21, בדיון הבוקר בממשלה סוכם כי הנושא יידון ויסוכם סופית לקראת אישור החוק במליאת הכנסת.

כהן אמרה בדיון: "לא ייתכן שמאריכים את מתווה החל"ת לבני 45 פלוס ודווקא למבוגרים ביותר, שהכי מתקשים לחזור למקומות העבודה לא מאריכים. בואו נזכור שמלכתחילה הממשלה אישרה מענקים מאד צנועים למבוגרים, שסכומם מגיע לכל היותר ל-4000 שקלים בחודש, וזכאים לקבלם רק אנשים שעבדו ושהפנסיה שלהם מאד נמוכה. כלומר, זה נותן מענה לאנשים שרוצים לעבוד כדי לשרוד וכרגע מעסיקים לא מוכנים לקלוט אותם בחזרה. כיום סדר גודל של 22 אלף מבוגרים מסתייעים במענק הזה. אם לא נסייע למבוגרים שרוצים ויכולים לעבוד, אז אנחנו נקבל אותם בדלת האחורית כנתמכי מערכת הרווחה ומהמצב הזה כולם ייצאו מופסדים".

בהקשר לקבוצה השנייה אמרה כי נשים בהריון יתקשו מאד למצוא עבודה. "אני לא יודעת מי מכם ניסה לחפש עבודה עם בטן הריונית, זה בגדר משימה בלתי אפשרית. זו קבוצה קטנה שצריך לתת לה מענה".

כאמור בעקבות פנייתה הסוגיה נבחנת מחדש במשרד האוצר.