שמונה נוסעים נתפסו הבוקר בשעה שניסו לעלות לטיסה למדינה אדומה ללא אישור

שמונה נוסעים ישראלים ניסו לעלות על טיסות לרוסיה מצוידים בדרכונים זרים, וזאת ללא אישור נדרש לטוס למדינה •  על פי התקנות, הקנס שיוטל על הנוסעים עומד על 5,000 שקל • ברשימת המדינות שהטיסה אליהן אסורה נמצאות רוסיה, ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו ומקסיקו

נתב"ג / צילום: יוסי זמיר
נתב"ג / צילום: יוסי זמיר

הפירצה ממשיכה: הבוקר (ג') נתפסו שמונה נוסעים ישראלים שניסו לעלות על טיסות אירופלוט לרוסיה מצוידים בדרכונים זרים, וזאת ללא האישור הנדרש לטוס למדינה.

רוסיה מוגדרת על-ידי משרד הבריאות כמדינה ברמת סיכון גבוהה, שהטיסה אליה אסורה אלא באישור ועדת חריגים. השמונה ניסו לעקוף את הדרישה ולטוס ללא אישור, אולם נתפסו על-ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה. הנוסעים עברו לטיפול המשטרה.

על-פי התקנות החדשות, הקנס שיוטל על הנוסעים לאור הפרות התקנות עומד על 5,000 שקל, סכום שכנראה לא מרתיע מספיק את הנוסעים, ולראיה הניסיון הבוקר.

ברשימת המדינות שהטיסה אליהן אסורה למעט באישור מיוחד נמצאות, בנוסף לרוסיה, גם ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו ומקסיקו. נזכיר כי המלצת משרד הבריאות היא לא לטוס לחו"ל לנסיעות לא חיוניות.

בתוך כך, שרת התחבורה מרב מיכאלי נמצאת הבוקר בנתב"ג, כשעל הפרק נושא הפרדת הנוסעים שנוחתים ממדינות שמשרד הבריאות מגדיר בסיכון משאר הנוסעים. המצב כיום הוא שהנוסעים מכל המדינות "מתערבבים" לאחר הנחיתה, בין השאר בתור לבדיקות הקורונה שחובתם לבצע לאחר הנחיתה.