הפרשן הפוליטי חנן קריסטל מסיים את תפקידו בתאגיד השידור

תאגיד השידור הציבורי ממשיך להיפרד מוותיקי רשות השידור: היום נודע כי הפרשן הפוליטי חנן קריסטל מסיים את תפקידו, וכך גם השדרנית והקריינית איריס לביא, שתוכנית התרבות שלה הופסקה ביום שישי האחרון

חנן קריסטל / צילום: אביב חופי
חנן קריסטל / צילום: אביב חופי

תאגיד השידור הציבורי ממשיך להיפרד מוותיקי רשות השידור: היום (ג') נודע כי חנן קריסטל, אחד מסמלי השידור הציבורי, מסיים את תפקידו.

קריסטל החל את דרגו ככתב בתוכנית "שירים ושערים" והפך ב-1977 לפרשן הפוליטי של רשות השידור. קריסטל נשאר בתפקיד גם עם הקמת התאגיד, אך מקומו בשורה הראשונה נדחק, וקולו נשמע פחות. היום התברר כי היה זה השידור האחרון שלו, כשהשדרן אריה גולן הודיע במהלך תוכניתו כי קולו של קריסטל יישמע הבוקר בפעם האחרונה.

התאגיד נפרד גם מהשדרנית והקריינית איריס לביא, שתוכנית התרבות השבועית שלה הופסקה ביום שישי האחרון, זאת לאחר שקודם לכן הפסיקו לה את קריינות החדשות. עוד מסיים את תפקידו השדרן ומגיש התוכניות איזי מן, שהגיש את המדור לחיפוש קרובים ב"כאן תרבות" ואת תוכנית הנוסטלגיה "השבוע לפני" בימי שישי ברשת ב'.

נזכיר כי לאחרונה נחשף בגלובס על כוונת תאגיד השידור להמשיך "לנקות" את רשת ב' מתוכניות ותיקות ומגישים מבוגרים: פרסמנו כי בתאגיד הוחלט להוריד מהאוויר את תוכניות הרדיו "פנינים לשבת" של גדעון הוד ו"שישי אישי" של מושיק טימור. הוד וטימור נחשבים לדור הנפילים של קול ישראל, והתוכניות שלהם נתפסות כנכסי צאן ברזל.

אולם המגמה של פרידה מבכירי רשות השידור לשעבר איננה חדשה בתאגיד, וכבר לפני שנה החלו לרדת מהאוויר תוכניות שהיו סמל של הגוף בגלגולו הקודם בהגשת מגישים ושדרים שהיו מזוהים איתו לאורך שנים. בהמשך לפרסום, החל טימור לנהל קמפיין להשארת תוכניתו ואסף כ-30 אלף חתימות ממאזינים שביקשו שלא להוריד אותה. אך גם החתימות וגם הפגישה עם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ לא הועילו, וטימור סיים את דרכו בתאגיד. הוד סיים את שידור תוכניתו ברשת ב', ונכון לעכשיו הוא ממשיך בקול המוזיקה פעם בשבוע.

מתאגיד השידור "כאן" נמסר: "'כאן' מודים לעובדי התאגיד שהגיעו לגיל פרישה והמשיכו לתרום גם שנים רבות אחרי".