בניסיון להגיע ל"חסינות עדר": ממשלת יוון תשלם 150 אירו לכל צעיר שיתחסן

הסכום ייטען על גבי כרטיס אלקטרוני שייקרא "כרטיס חופש" ויוקצה לגילאי 18 עד 25 שיקבלו את מנת חיסון הקורונה הראשונה שלהם

מתחסן באתונה, יוון. המדינה מציעה 150 אירו לכל צעיר שיגיע להתחסן / צילום: Associated Press, Petros Giannakouris
מתחסן באתונה, יוון. המדינה מציעה 150 אירו לכל צעיר שיגיע להתחסן / צילום: Associated Press, Petros Giannakouris

ממשלת יוון הודיעה כי היא מתכוונת להציע 150 אירו ותוכנית גלישה חינמית לחודש לטלפון הנייד לכל צעיר או צעירה שיתחסנו נגד קורונה, במטרה להגביר את שיעור החיסונים במדינה ולהגן מפני התפרצות של וריאנט "דלתא" של נגיף הקורונה. הסכום ייטען על גבי כרטיס אלקטרוני שייקרא "כרטיס חופש" ויוקצה לגילאי 18 עד 25 שיקבלו את הזריקה הראשונה שלהם.

ניתן יהיה להשתמש בכרטיס כדי לשלם על תחבורה, טיסות, מוזיקה בחנויות מקוונות, תאטרון וקולנוע, כאשר המטרה המשנית היא לעודד את הכלכלה אחרי קרוב לשנה וחצי של הגבלות קורונה וצעדי ריחוק חברתי.

ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס הציג את הכרטיס אתמול (ב') במסיבת עיתונאים ודיבר על הקורבן שהקריבו צעירי יוון במהלך מגפת הקורונה.

"יש לנו חוב לצעירים שלנו, ו(הכרטיס) הוא מתנה של הוקרת תודה, במיוחד לקראת הקיץ. זוהי תודה על הסבלנות שלהם והעובדה שצלחו את התקופה הקשה", אמר מיצוטאקיס. "בד-בבד, זהו גם תמריץ לצעירים - שבאופן טבעי נמצאים יותר בקשר ובתזוזה - להתחסן. ככל שהם מוגנים יותר מפני הנגיף, כך גם אנחנו נגביל את התפשטותו". התוכנית אמורה להתחיל בחודש הבא.

יוון פתחה את הגבולות לתיירות, האחראית ליותר מ-15% מהתמ"ג השנתי שלה, ומקווה כי לא תירשם עלייה מטאורית במספר מקרי הקורונה בגלל התפשטות נגיף הדלתא המדבק יותר. רק כ-35% מתושבי יוון מחוסנים באופן מלא אחרי שתי מנות חיסון, ו-45% קיבלו לפחות מנה אחת. נתונים אלה דומים לממוצע האירופי.

מדינות שונות נוקטות אמצעים שונים כדי לעודד התחסנות נגד קורונה. בעוד שבמוסקבה מכריחות הרשויות את עובדי הציבור, עובדי ההוראה וקבוצות נוספות להתחסן בתרכיב שפותח במדינה, מדינות שונות בארה"ב קיימו הגרלות פרסים למתחסנים, וחברות שונות הבטיחו פרסים לעובדים שיתחסנו.