ארה"ב שיאנית הסרת הסרטונים, אחריה פקיסטן: טיקטוק מפרסמת דוח שקיפות לרבעון הראשון של 2021

הרשת החברתית מפרסמת בשעה זו את דוח השקיפות החמישי שלה, והיא חושפת כמה נתונים מעניינים במיוחד • בין הנתונים: טיקטוק הסירה ברבעון הראשון של השנה 11 מיליון חשבונות מהפלטפורמה בגין הפרה של כללי הקהילה, ובארה"ב לבדה נמחקו 8.5 מיליון סרטונים מהרשת

טיקטוק / צילום: Shutterstock, XanderSt
טיקטוק / צילום: Shutterstock, XanderSt

הרשת החברתית טיקטוק מפרסמת היום (ד') את דוח השקיפות שלה לרבעון הראשון של 2021, בו היא מפרסמת נתונים שקשורים לפלטפורמה שלה. זו הפעם החמישית שטיקטוק משתפת דוח שקיפות עולמי, וכעת היא מתחייבת לפרסם דוחות כאלו כל רבעון, במקום כל חצי שנה כפי שנהגה עד כה.

על פי הודעת הרשת החברתית, טיקטוק הסירה ברבעון הראשון של השנה (ינואר-מרץ) כ-62 מיליון סרטונים. בין הסיבות: הצגת תוכן שמסכן את חברי הקהילה או מעודד פעילות מסוכנת, פעילות בלתי חוקית, אלימות ובריונות או תוכן מיני בוטה. בתקופה המדוברת טיקטוק הסירה 11 מיליון חשבונות מהפלטפורמה בגין הפרה של כללי הקהילה. חוששים שילדים שלא אמורים להיות בזירה נמצאים בה? על פי הרשת החברתית, 7 מיליון מהחשבונות נחסמו בחשד שהופעלו בידי צעירים מתחת לגיל 13.

הרשת החברתית מתגאה כי הצליחה להסיר כ-90% מהתכנים עוד לפני שמישהו דיווח עליהם, וכ-80% מהסרטונים הוסרו עוד לפני שנצפו על-ידי המשתמשים והוסרו תוך 24 שעות מרגע פירסומם, כך טוענת הרשת החברתית. למעשה, חשוב לציין כי חלק מהסרטונים שהורדו מהזירה, מוסרים באופן אוטומטי בעזרת כלי טכנולוגיים שבוחנים על פי כללי הקהילה. חלק מהסרטונים מוסרים על-ידי צוותים אנושיים.

ארה"ב היא שיאנית המחיקות. אחריה - פקיסטן, ברזיל, רוסיה ואינדונזיה

טיקטוק החליטה לחשוף את המדינות בהן הוסרו הכי הרבה תכנים בכל העולם. במקום הראשון, ארה"ב עם 8.5 מיליון סרטונים שהוסרו. במקום השני נמצאת פקיסטן עם 6.4 מיליון סרטונים. במקום השלישי ברזיל, עם 6.1 מיליון סרטונים. לאחר מכן רוסיה עם 3.7 מיליון סרטונים ולבסוף אינדונזיה עם 2.7 מיליון סרטונים.

בדומה לשאר הרשתות החברתיות, טיקטוק מאפשרת למשתמשים לערער על הסרת הסרטונים שלהם. על פי הודעת החברה, "כאשר מוגש ערעור, צוות של מומחים מיומנים בודק את הסרטון שוב ומעלה אותו מחדש לפלטפורמה אם מתברר שהוסר בטעות. ברבעון הראשון של 2021 היו 2.8 מיליון סרטונים שהוסרו אך הועלו שוב לפלטפורמה לאחר שהערעור על הסרתם התקבל". בנוסף, טיקטוק מנעה הקמה של כ-71 מיליון חשבונות בוטים והוסרו 12 מיליון סרטונים ששותפו כספאם.