מנהלת 80 מיליארד דולר: רובין הוד חושפת את המספרים בדרך להנפקה

אפליקציית המסחר המקוון, שהפסידה 1.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, מקווה לגייס 100 מיליון דולר בהנפקה לציבור • מספר המשתמשים הפעילים באפליקציה זינק ביותר מ-150% בתוך שנה

אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock, dennizn
אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock, dennizn

אפליקציית המסחר המקוון רובין הוד חשפה היום (ה') את נתוני הצמיחה שלה בזמן המגפה, בהם מספר הלקוחות, היקף הכספים שהיא מנהלת וכן הזינוק הגדול בהכנסות - על אף שאת הרבעון הראשון של 2021 סיימה בהפסד גדול. נתוני החברה נחשפו בתשקיף שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית לקראת הנפקתה בנאסד"ק, תחת הסימול HOOD. בכוונת החברה לגייס 100 מיליון דולר בהנפקה הראשונית לציבור.

החברה חשפה בתשקיף שהיא מנהלת נכסים בהיקף של 80 מיליארד דולר, וזאת לעומת 19.2 מיליארד דולר בלבד בחודש מרץ אשתקד. גם מספר המשתמשים (ממומנים, בעלי חשבון בנק מקושר) זינק ועמד על 18 מיליון - גידול של יותר מ-150% בהשוואה ל-7.2 מיליון משתמשים פעילים בשנת 2020.

הגידול החד במספר המשתמשים ובהיקף הנכסים המנוהלים תרם להכנסותיה, שזינקו ביותר מ-300% ברבעון הראשון והסתכמו ב-522 מיליון דולר, לעומת 128 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. ההכנסות לא גדלו מספיק, שכן החברה בכל זאת סגרה את הרבעון עם הפסד גדול של 1.4 מיליארד דולר.

רובין הוד דיווחה שבכוונתה להקצות 20%-35% ממניותיה בהנפקה ללקוחות הקמעונאיים שלה.

גולדמן זאקס, סיטיגרופ ו-JPMorgan מלווים את העסקה כחתמים על העסקה, יחד עם מספר בנקים נוספים. בין המשקיעים הגדולים בחברה אפשר למנות את D1 Partners, סקויה, קליינר פרקינס וזרוע ההון סיכון של גוגל, GV.

אתמול דווח שהחברה הסכימה לשלם כמעט 70 מיליון דולר על מנת לסלק האשמות רגולטוריות גורפות שטענו שהבורסה הטעתה את לקוחותיה, אישרה לסוחרים חסרי ניסיון מסחר בסיכון גבוה ולא פיקחה על טכנולוגיה שכשנכשלה, תקעה מיליונים ללא אפשרות לסחור כלל.