חברת ריסקיפייד הישראלית הגישה תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בבורסת ניו יורק

ריסקיפייד מפתחת מערכות תשלומים ומניעת הונאות אשראי במסחר מקוון • בסבב גיוס פרטי בשנת 2019 החברה גייסה לפי שווי של מיליארד דולר, ובסך-הכול היא גייסה מאז הקמתה סכום של 229 מיליון דולר

אסף פלדמן (מימין) ועידו גל, מייסדי חברת ריסקיפייד Riskified / צילום: עדי אורני
אסף פלדמן (מימין) ועידו גל, מייסדי חברת ריסקיפייד Riskified / צילום: עדי אורני

עוד חד-קרן ישראלי בדרך לוול סטריט: חברת ריסקיפייד (Riskified), המפתחת מערכות תשלומים ומניעת הונאות אשראי במסחר מקוון, הגישה תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בבורסת ניו יורק. השווי המבוקש טרם פורסם. בסבב גיוס פרטי בשנת 2019 החברה גייסה לפי שווי של מיליארד דולר, ובסך-הכול היא גייסה מאז הקמתה סכום של 229 מיליון דולר.

ריסקיפייד הוקמה על ידי עידו גל ואסף פלדמן ב-2012. בין בעלי המניות בה נמצאות הקרנות ג'נסיס, קומרה ופיטנגו, וכן פידליטי וג'נרל אטלנטיק.

בדומה לחברות טכנולוגיה ישראליות אחרות שהגיעו לאחרונה לשוק הציבורי בוול סטריט, גם ריסקיפייד צומחת בהכנסות אך עדיין לא רווחית. ב-2020 ההכנסות שלה היו 170 מיליון דולר לעומת 131 מיליון דולר ב-2019, והיא רשמה הפסד נקי של 11.3 מיליון דולר לעומת 14.2 מיליון דולר ב-2019. ה-EBITDA השנתי היה חיובי בגובה 2.5 מיליון דולר.

ברבעון הראשון של 2021 ההכנסות גדלו ל-55.1 מיליון דולר לעומת 33.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי היה 43 מיליון דולר, לעומת איזון ברבעון המקביל. ההפסד נבע בעיקר מהפסדים הנוגעים להמרת מניות מועדפות.

ריסקיפייד מצטרפת למספר הולך וגדל של חברות טכנולוגיה ישראליות שמצטרפות לוול סטריט. בשבוע שעבר הצטרפו למסחר פיוניר, טאבולה, איירון סורס וסנטינל וואן - שלוש הראשונות לאחר השלמת מיזוג ל- SPAC והאחרונה בהנפקת מניות.