משלוחים | בלעדי

בקרוב בארץ? חברת המשלוחים המהירים Gorillas מחפשת מנהל פעילות לישראל

החברה מפעילה מערך משלוחים מהירים של מוצרי מזון ומוצרים לבית ממכולות, עם הבטחה לטווח של כ-10 דקות הגעה • החברה גייסה בחודש מרץ האחרון סכום של 290 מיליון דולר בסבב שני, שהעניק לה שווי של מיליארד דולר

חברת Gorillas / צילום: אתר החברה
חברת Gorillas / צילום: אתר החברה

שחקנית חדשה בתחום המשלוחים המהירים? חברת Gorillas הגרמנית מגששת לקראת כניסה לישראל. החברה פרסמה מודעת דרושים במסגרתה היא מחפשת מנהל כללי לשוק הישראלי.

החברה מפעילה מערך משלוחים מהירים של מוצרי מזון ומוצרים לבית ממכולות, עם הבטחה לטווח של כ-10 דקות הגעה.

גורילס שקמה בחודש מאי 2020, גייסה בחודש מרץ האחרון סכום של 290 מיליון דולר בסבב שני שהעניק לה שווי של מיליארד דולר, ובכך מיצבה את עצמה במעמד של יוניקורן כסטארט-אפ שהשיג את הצמיחה המהירה ביותר בגרמניה (בתוך 9 חודשים בלבד מאז הקמתו). בסבב ראשון החברה גייסה 44 מיליון דולר.

החברה שקמה בברלין כבר פועלת במספר ערים מרכזיות באירופה בהן אמסטרדם, בריסל, לונדון ומנצ'סטר ובגרמניה היא פעילה בברלין, מינכן, קלן, בון, פרנקפורט, דיסלדורף ועוד.

החברה פועלת במנגנון של איסוף ממרכזים שהיא מפעילה הפזורים במרכזי הערים בפורמט של Dark stores. עבור המשלוח המהיר משלמים כ-2 דולר וההזמנות נעשות דרך אפליקציה ייעודית.

בדף האפליקציה מציינת החברה כי "אנחנו מאמינים שבעולם שבו קיימת טכנולוגיה המאפשרת להגיע לירח, משלוחים של מוצרי מכולת צריכים להיות הרבה יותר נוחים. והדבר הכי חשוב, אנחנו מוכרים במחירי ריטייל, ירקות, פירות, מוצרי חלב, מוצרים טבעוניים ומשקאות קרים ואנחנו מכוונים להיות יותר מהירים ממך!".

הסלוגן של החברה היא "מהירים יותר ממך". שליחי גורילס משנעים את המשלוחים בכלי תחבורה עירוניים, מאופניים ועד קטנועים, והם מזוהים בגוון השחור של החולצות עליהן מוטבע לוגו לבן.

בסגמנט של המשלוחים המהירים פועלת כיום יאנגו דלי שהשיקה את השירות שלה לאחרונה והמציעה אספקה של עד 15 דקות של מוצרי מכולת, בשלב זה בתל אביב ובסביבתה אולם עם תוכנית להתרחב לאזורים נוספים בארץ.

הקורונה האיצה את הצורך במשלוחים מהירים ששמים דגש על הלאסט מייל, כלומר אופן ומהירות המשלוח. לא בעשר דקות אמנם אבל משלוח של מוצרי סופרמרקט מציעה גם חברת קוויק במתכונת של משלוחים מהיום להיום, בדומה לam:pm ולמיזמים מקומיים דוגמת שופו או הצרכניה.

גם וולט נמצאת בתמונה: עיקר פעילותה אמנם הם משלוחים ממסעדות אבל היא מאפשרת להזמין גם מוצרי מכולת. כך לדוגמה וולט מציעה משלוחים מסופר יודה בשירות שנכנס לאחרונה לאפליקציה עם משך אספקה הדומה למשלוחים ממסעדות (30-40 דקות ברוב המקרים) לצד מוצרים שמציעה וולט במשלוחים מהירים ממעדניות, חנויות פירות וירקות, מוצרי טבע קסטל ועוד.

מחברת Gorillas לא נמסרה תגובה.