אליסיו פרסמה את תנאי ההנפקה: תבקש לגייס 40-50 מיליון דולר לפי שווי של 200 מיליון דולר אחרי הכסף

לדברי עופר גונן, מנכ"ל כת"ב, החברה החליטה לגייס סכום קטן יחסית, משום שחשוב לה לצאת לשוק במהירות • "אליסיו פועלת בתחום הסרטן מסוג KRAS . התחום הזה מאוד חם, ואנחנו מעריכים שאם המוצר יעמוד בניסויים הקליניים שלו - השוק הציבורי יתן לזה שוויים מטורפים"

עופר גונן, מנכ"ל כת"ב תעשיות ביוטכנולוגיות / צילום: ערן לביא
עופר גונן, מנכ"ל כת"ב תעשיות ביוטכנולוגיות / צילום: ערן לביא

חברת התרופות לסרטן אליסיו האמריקאית שמוחזקת ב-18% על ידי חברת אחזקות הביומד הישראלית כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב), פרסמה את התנאים להנפקתה בנאסד"ק. אליסיו צפויה לגייס כ-40-50 מיליון דולר, לפי שווי של 200 מיליון דולר אחרי הכסף (כ-160 מיליון דולר לפני). החברה גייסה עד היום כ-150 מיליון דולר, כאשר הגיוס הקודם שלה בוצע לפי שווי של 128 מיליון דולר לפני הכסף.

אליסיו נוסדה בבוסטון על בסיס טכנולוגיה שמקורה באוניברסיטת MIT , כך שהיא מוכרת למשקיעי שוק ההון האמריקאי. היא הגיעה לידי כת"ב במסגרת המיזוג של פעילויות הביומד לן בלווטניק, בעל השליטה בשרשור בכת"ב, תחת חסות החברה.

לדברי עופר גונן, מנכ"ל כת"ב, החברה החליטה לגייס סכום קטן יחסית, משום שחשוב לה לצאת לשוק במהירות. "אליסיו פועלת בתחום הסרטן מסוג KRAS . התחום הזה מאוד חם, ואנחנו מעריכים שאם המוצר יעמוד בניסויים הקליניים שלו - השוק הציבורי יתן לזה שוויים מטורפים. אפשר לראות את זה בשוויים של מתחרות כמו מיראטי ששווה 8.5 מיליארד דולר, רוולושן שווה 2.6 מיליארד דולר.

"התוצאות אצלנו צפויות להגיע תוך שישה חודשים בערך, והיה לנו חשוב להיות בשוק הציבורי כשהתוצאות מגיעות".

אליסיו מפתחת תרופה שפועלת למעשה במנגנון של חיסון, ומלמדת את מערכת החיסון לתקוף את הגידול הסרטני. כאמור, המוצר הראשון של החברה מכוון לסוגי סרטן הנושאים מוטציות במסלול KRAS . על פי הערכות החברה, מנגנון זה מעורב בכ-25% מהגידולים המוצקים (כלומר, לא סרטני דם). ניתן לדעת האם סרטן מסויים מתאים לטיפול כסה באמצעות בדיקה גנטית של התאים הסרטניים.

אליסיו מפתחת גם חיסון לקורונה, אך לראות ריבוי המתחרים בתחום זה, זו כרגע אינה הפעילות העיקרית שלה.

כאמור, החברה גייסה עד היום כ-150 מיליון דולר, מהם כ-73 מיליון בפברואר האחרון. בין המשקיעים מלבד כלל ביוטכנולוגיה נמצאים Livzon Pharmaceutical Gro up ו-Efung Capital מאסיה.