עוד שיר אחד ואבדנו: מרוב פרסומות מוזיקליות, הצופים כבר לא מצליחים להתרגש

בזק ופרטנר נלחמות ראש בראש, אבל הצופים לא ערניים לעוקצנות שבין החברות המתחרות, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בין שטף הפרסומות המזמרות מצליחה לבלוט גם השבוע זו של תפוזינה כאהובה ביותר

ליהי קורנובסקי בפרסומת לתפוזינה / צילום: יח"צ אוהד רומנו
ליהי קורנובסקי בפרסומת לתפוזינה / צילום: יח"צ אוהד רומנו

ז'אנר הפרסומות המזמרות ממשיך להכות בעוז את הציבור בישראל, אך גם השבוע נראה כי הצופים מתחילים לפתח כמעט קהות חושים לנושא. לראייה, מתוך הבליל האינסופי, אין פרסומת שבאמת מצליחה לבלוט מעל כולן ברמת הזכירות והאהדה.

יוצאת הדופן במובן הזה היא הפרסומת לתפוזינה, באמצעות מקאן ת"א, שאמנם עושה שימוש בשיר - אך לא באמצעות אדפטציה של מילים המולבשות על הלחן, ואונסות אותו למסר הפרסומי (כפי שנהיה כה מקובל לעשות בחודשים האחרונים). כאן יש שימוש בסיפור של השיר האמיתי לצורך בניית נדבך נוסף לדמות, שאמורה לשקף את רוח המותג.

הפרסומת של תפוזינה בגרסתה הארוכה ירדה לפני שבועות מהאוויר, אך הוורסיות המקוצרות או הייעודיות לקידום מוצר ספציפי עולות בקנה אחד עם רוח הסרטון המקורי. לכן, האהדה שנרכשה לאותו סרטון נמשכת באמצעות הסרטונים הקצרים.

 
  

סביב מלחמות ה"למי יש יותר גדול" העלתה פרטנר השבוע קמפיין חדש שכולו עקיצה למתחרים בבזק, שהעלו לאחרונה פרסומת על סיבי פייבר. כמו בזק לפני שלוש שנים, גם הפרסומת של פרטנר עושה שימוש בשיר "בוקר טוב" מתוך המחזמר עוץ לי גוץ לי, רק שהפעם את מקומו של עומר אדם תופס סטטיק בקליפ צבעוני, שמח ומלא הומור - שלא מצליח להתקרב בכלל לנתונים הפנומנאליים שהשיג בעבר הקליפ בכיכובו של אדם.

עומר אדם בפרסומת לבזק / צילום: ליאור נורדמן
 עומר אדם בפרסומת לבזק / צילום: ליאור נורדמן

האם זה אומר שהפרסומת פחות טובה? סביר להניח שלא, ושפשוט הצופה בבית כבר קהה לעוד שיר פרסומת שעולה. היכולת להתרגש או לחבב מוגבלת, והערנות לעוקצנות שבין החברות לא קיימת כלל.

סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך
 סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך

בתוך בליל שירי הפרסומות, אפשר לציין לחיוב את הקמפיין של בנק מזרחי טפחות באמצעות ראובני פרידן. הפרסומת האחרונה שעלתה לצלילי השיר "מישהו שומע אותי" מבהירה כי במקרה הזה השימוש בשירים לא נעשה רק כקיצור דרך ופתרון קריאטיבי קל - אלא מתוך פיצוח מדויק של המסר ובניית שפה תקשורתית אחידה, שבאה לידי ביטוי כבר פעם שנייה בשיר שהמילים המקוריות שלו תואמות את הרעיון הקריאטיבי.

במקרה הזה, משרד הפרסום לקח חולשה יחסית של הבנק - נחיתות טכנולוגית מול המתחרים - והפך אותה ליתרון של יחס אישי. התסכול שחווה הצרכן בבית, כשאין לו קשר אישי ועליו להתמודד רק מול הטכנולוגיה, הועצם באמצעות שימוש מושכל בשיר.

אפילו הפרסומת של מפעל הפיס בכיכובו של שולי ההזוי (המגולם באמצעות ערן זרחוביץ' המצוין), שבכל הפרסומות הקודמות של מפעל הפיס אופיין בתור השכן הנודניק שנדבק לזוכים, זכה בקמפיין הנוכחי לשיר משלו - מה שהוסיף עוד פרסומת מזמרת לברייק.

ערן זרחוביץ' בקמפיין מפעל הפיס / צילום: צילום מסך
 ערן זרחוביץ' בקמפיין מפעל הפיס / צילום: צילום מסך

עם זאת, למרות שמדובר בעוד פרסומת מזמרת מבית אדלר חומסקי, ההומור, הקסם והמגלומניה חסרת המודעות של שולי-זרחוביץ' עוברים היטב. זו גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם השקעה שעומדת על פי נתוני יפעת בקרת פרסום על 1.6 מיליון דולר.

שני המובילים

4 מתוך הפרסומות השבוע הן של אדלר חומסקי, ושלוש של מקאן ת"א.

לא נפסיק לשיר

שמונה מתוך כל הפרסומות הן בסגנון פרסומת מזמרת.

הגרלה גברית

האהדה לפרסומת מפעל הפיס גבוהה בעיקר בקרב גברים.