מהשבוע הבא: החוזרים מבריטניה, קפריסין וספרד יידרשו לבידוד

ספרד מצטרפת לרשימת המדינות בסיכון מרבי, כך שהחל משבוע הבא יידרש אישור ועדת חריגים כדי לטוס אליה • בריטניה, קפריסין וטורקיה יצטרפו לרשימת המדינות שמוגדרות באזהרה חמורה • כל הנכנסים לישראל יידרשו להיכנס לבידוד עד לקבלת תשובה לבדיקת הקורונה שביצעו לאחר הנחיתה

נוסעים נכנסים לנתב"ג
נוסעים נכנסים לנתב"ג

רשימת המדינות שהחוזרים מהן יחויבו בבידוד מתארכת: מה-23.7 ספרד מצטרפת לרשימת המדינות בסיכון מרבי, כלומר שיידרש אישור ועדת חריגים כדי לטוס אליה. גם קירגיסטן מצטרפת לרשימה זו, שכוללת את רוסיה, ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, בלרוס ואוזבקיסטן.

מהיום (ו') החוזרים מהמדינות שמוגדרות באזהרת מסע חמורה יידרשו להיכנס לבידוד גם אם הם מחוסנים או מחלימים. אל הרשימה הזו תצטרף מיום שישי ה-23.7 גם בריטניה, קפריסין, גיאורגיה וטורקיה. כמוהן גם מדינות מהן התנועה דלה יותר: אוגנדה, מיאנמר, פיג’י, קמבודיה, קניה וליבריה.

ברשימה הזו מופיעות כעת גם איחוד האמירויות, סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, הונדורס, גוואטמלה, זמביה, זימבוואוה, קוסטה ריקה, צ'ילה, קולומביה ותוניסיה.

מהיום, החוזרים מהמדינות הללו נדרשים לבידוד אותו ניתן לקצר לשבעה ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה, האחת עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום השביעי.

בנוסף, כל הנכנסים לישראל מכל המדינות יידרשו להיכנס ל-24 שעות בידוד עד לקבלת תשובה לבדיקת הקורונה שביצעו לאחר הנחיתה.