שר התקשורת יועז הנדל אישר את מיזוג בזק בינלאומי ו-yes

בהמשך לבקשת בזק בינלאומי ו-yes, שר התקשורת קיבל את המלצת הדרג המקצועי במשרד ואישר את המיזוג • זאת בכפוף להתחייבות לשמירה על רמת השירות ללקוחות ולהמשך ההפרדה המבנית הנחוצה לקיום התחרות בשוק התקשורת • יו"ר ועד עובדי החברות-הבנות של בזק: "הנדל - שר התקשורת של המונופולים"

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין

משרד התקשורת אישר את מיזוג בזק בינלאומי ו-yes. המיזוג אמור לצאת לפועל בתחילת השנה הבאה, ועד אז קבוצת בזק  אמורה להשלים את כל ההיערכות למיזוג בפועל, מה שכרגע נראה רחוק מאוד על רקע המחלוקות והיריבות בין הוועדים השונים וההנהלה.

במסגרת המיזוג yes אמורה לקלוט את החטיבה הפרטית של בזק בינלאומי ולהפוך לחברה שתתמקד במכירת חבילות תקשורת משולבות (טריפל). כבר כיום החברות מוכרות חבילות טריפל, אבל המכירות הן על אש נמוכה, בגלל שהמיזוג טרם אושר ובגלל המחלוקות עם הוועדים.

לדברי משרד התקשורת, לאחר בחינה יסודית ומעמיקה של הבקשה למיזוג החברות, החליט היום (ב’) השר יועז הנדל לקבל את המלצת הדרג המקצועי במשרד ולאשר את העברת הרישיון האחוד של בזק בינלאומי ל-yes.

במסגרת התנאים לאישור פעל המשרד להבטיח כי לקוחותיה של בזק בינלאומי לא ייפגעו, ודרש מבזק בינלאומי ומ-yes להתחייב כי המנויים יעברו ל-yes באופן שלא יפגע בהם וברמת השירות שמסופק להם.

בנוסף, במטרה לשמר את התחרות בשוק התקשורת, התנה המשרד את האישור בהמשך ההפרדה המבנית בין בזק לבין החברה הממוזגת - yes, באופן שירסן את יכולתה של בזק למנף את כוחה בשוק ולפגוע בתחרות.

עוד נמסר כי המשרד סבור כי המהלך לא יפגע ברמת התחרותיות בשוק התקשורת, וימשיך לפעול על-מנת לשמור על "מגרש משחקים" מאוזן המאפשר תחרות הוגנת בין השחקניות השונות בשוק.

נדגיש כי מדובר בשינוי עמדה מהותי של משרד התקשורת שהתנגד בעבר למיזוג בין החברות, אם כי אז דובר על מיזוג שכלל גם את פלאפון והיה הבסיס להקמתה של קבוצת אלפא שכוללת את שלוש החברות-הבנות של בזק.

כעת המשרד מתיר את המיזוג בין שתי חברות בלבד, אבל בפועל, במסגרת ההליכים המתוכננים באלפא, חלק ניכר מהפעילויות מתבצעות במשותף מבחינה תפעולית ומרוכזות בפלאפון, גם אם משפטית עדיין מדובר ביישויות משפטיות שונות. 

יו"ר הוועד: "הנדל - שר התקשורת של המונופולים"

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא, מסר בתגובה: "פעם אחר פעם מוכיח יועז הנדל כי הוא שר התקשורת של המונופולים הוט ובזק ולא של מדינת ישראל. חבילת הפינוקים וההטבות שהוא חילק להן בשנה האחרונה רק מעצימה את המונופול שלהן עוד יותר".

עוד אמר שמן כי "בדיוק בשביל רגעים כאלה התאגדנו לפני מספר שנים. האישור שניתן על-ידי שר התקשורת לא מחייב אותנו כעובדים ורק מדגיש את חשיבות המאבק שלנו ודרישה להסכם אחד עבור כלל עובדי חברות-הבת. מבחינתנו המאבק נמצא רק בתחילתו, מתוך ידיעה ואמונה כי השלם גדול מסך חלקיו, ואנו ממשיכים לפעול במספר ערוצים כדי להבטיח את הביטחון התעסוקתי ואת הזכויות של כלל העובדים".

מוועד עובדי yes נמסר בתגובה: "היום אנחנו מציינים עוד חיזוק למעמד העובדים והוועד. אישור משרד התקשורת למיזוג 'זק בינלאומי לתוך yes מבטיח את עתידה של החברה, הנחשבת למותג החזק בשוק התקשורת, לחברה החזקה בענף. המיזוג יאפשר להרחיב את מגוון המוצרים והשירותים ויבטיח את עתידם של העובדים. אנו ממשיכים במשא-ומתן אינטנסיבי ואפקטיבי מול הנהלת החברה לשיפור תנאיהם, לאחר הצלחתנו להשאיר את מטות yes בחברה".