הוועדה המחוזית צפון אישרה בניית 450 חדרי מלון בחצור הגלילית

הוועדה המחוזית צפון אישרה שלוש תוכניות, כאשר לפי הראשונה יוקם בצפון מערב חצור הגלילית מתחם מלונאות דרגה A הכולל מרכז כנסים • ראש המועצה המקומית חצור הגלילית: " "אנחנו רוצים להתמקד בתיירות אוטנטית שההווי הגלילי יהיה בה מבחינת תרבות קולינאריה אווירה נופים ופעילות"

הדמיה של המתחם שייבנה בצפון מערב חצור הגלילית / הדמיה: גרואג-הראל אדריכלים
הדמיה של המתחם שייבנה בצפון מערב חצור הגלילית / הדמיה: גרואג-הראל אדריכלים

הוועדה המחוזית צפון אישרה שלוש תוכניות ביוזמת רשות מקרקעי ישראל (מרחב צפון) בשיתוף עם משרד התיירות ומועצת חצור הגלילית להקמת 450 חדרי מלון בשני אתרים שונים.

המגרש הראשון משתרע על שטח של 24.6 דונם ומיועד להקמת מתחם מלונאות דרגה A הכולל מרכז כנסים בצפון מערב חצור הגלילית הצופה לאזור מחניים. שני המגרשים הנוספים, בשטח של כ-36 דונם, מיועדים למלון בדרגה C ולאכסניה ושניהם ממוקמים בסמוך למתחם חוני. התכנון של שתי התוכניות הוא של אדר' שמואל גרואג.

שמעון סוויסה, ראש המועצה המקומית חצור הגלילית, מאמין שאישור התוכנית הוא צעד בהפיכת הישוב למוקד תיירות. לדבריו, "בשנת 2011 קיבלה ממשלת ישראל החלטה שחצור תהפוך לעיר מרכזית באצבע הגליל. קדם לזה תהליך מאוד מעמיק של משרד הפנים שבדקו לגבי כיווני הגדילה של הישוב. כולם הבינו שהעיר יכולה להתפתח בתחום התיירות והעסקים. אנחנו עומדים להקים שלושה מתחמי תיירות. מלון ברמה הגבוהה ביותר שיושב על מצוק ונושק לנוף הגולן והגליל. ועוד מלון בוטיק עמוק בתוך יער ביריה ומתחם שלישי שבו תהיה אכסניית נוער גדולה שתיתן מענה לבתי ספר שמגיעים לגליל".

סוויסה מבקש להוסיף: "אנחנו רוצים להתמקד בתיירות אוטנטית שההווי הגלילי יהיה בה מבחינת תרבות קולינאריה אווירה נופים ופעילות".

סוויסה מרחיב ומוסיף: "לפני כחודש וחצי קיבלה הוועדה המחוזית החלטה שהרכבת תמשיך מכרמיאל ותחנת הרכבת הבאה תהיה בחצור. בנוסף ,אנחנו הולכים להקים את האירפורט סיטי בכניסה לחצור, שיכיל למעלה מ-300 אלף מ"ר של מסחר ותיירות, עם 500 יח"ד. במרחק לא גדול יש את שדה התעופה מחניים ולידו מתחם אוטובוסים של כל הגליל העליון. כל אלה ביחד הופכים את חצור לעיר שיכולה ומסוגלת לספק כלל שירותים בתחום התיירות. פעם בתקופת המקרא חצור הייתה אם כל הממלכות. היא ישבה ממש במרכז. אנחנו חוזרים אט אט להיות עיר מרכזית בתחומי המסחר והתיירות בגליל".

מנהל רמ"י יעקב קוינט: "אני מברך על אישור התוכניות למלונאות בחצור. אנו ברמ"י רואים חשיבות ביצור פתרונות אכסון מלונאים מסוגים שונים, ופיתוח מוקדי תיירות בנגב ובגליל, לצד פתרונות למגורים, תעסוקה וצרכים שונים של המשק ורואים בהם מנוף כלכלי חשוב ומקדם צמיחה".

עידית הוברמן, מתכננת מרחב צפון ברמ"י: "האכסון המלונאי מהווה מחולל הכנסה משמעותי וחשוב למועצה וכן יפתח מקומות תעסוקה נוספים".