חברת LiveU נמכרת לקרן קרלייל בכ-500 מיליון דולר

קרן ההשקעות קרלייל רוכשת את השליטה מידי הקרנות פרנסיסקו פרטנרס ו-IGP, שקנו את LiveU ב-2019 תמורת כ-200 מיליון דולר • LiveU מתמחה בהעברת שידורים חיים על גבי רשתות אלחוטיות

שמוליק וסרמן, מנכ"ל ומייסד LiveU / צילום: LiveU
שמוליק וסרמן, מנכ"ל ומייסד LiveU / צילום: LiveU

קרן ההשקעות קרלייל רוכשת את השליטה בחברת LiveU מכפר סבא בתמורה לכ-500 מיליון דולר. LiveU מתמחה בהעברת שידורים חיים על גבי רשתות אלחוטיות, ולקוחותיה הם חברות מדיה כמו NBC, פוקס ו-CNN, לצד גופי ספורט כמו ליגת ה-NBA וגופים ביטחוניים. 

הטכנולוגיה של החברה מחליפה למעשה את ניידות הלוויין ששימשו בעבר לשידורים חיים. המכשור של החברה מגיע בצורת תיק גב או פאוץ' שמתחבר למצלמה, שולח את הווידאו המצולם לענן של החברה ומשם מנתב אותו ליעדו.

LiveU הוקמה ב-2006 על-ידי שמוליק וסרמן (מנכ"ל), אביחי כהן (מנהל הפעילות בארה"ב) וד"ר רוני אוחיון (אינו פעיל בחברה). כיום מעסיקה LiveU 350 עובדים, מתוכם 150 בישראל. לדברי וסרמן, החברה רושמת הכנסות של 100 מיליון דולר, והיא רווחית.

ב-2019 השליטה בחברה נרכשה על-ידי קרן פרנסיסקו פרטנרס האמריקאית יחד עם IGP הישראלית בסכום המוערך ב-200 מיליון דולר. במסגרת העסקה הנוכחית, קרן קרלייל תרכוש את מרבית ההחזקות של פרנסיסקו פרטנרס ו-IGP כולל חלק מהאופציות שבידי העובדים.