נערכות לקרב בלימה נגד "מס סוכר"? אנשי חברות המשקאות נפגשו עם יו"ר הקואליציה וח"כים נוספים

רפורמת המס על הסוכר טרם אושרה בממשלה, אבל יצרניות המשקאות כבר החלו לפעול בכנסת • אתמול נערכו בכנסת מספר פגישות של נציגי החברות עם ח"כים, ביניהם גם יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן • סילמן טענה כי היא תומכת בעיקרי הרפורמה: "אני מסתכלת על טובת אזרחי המדינה"

יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יצרניות המשקאות לא מחכות לאישור רפורמת המס על הסוכר בממשלה וכבר פועלות מול חברי הכנסת שצפויים לאשר את חוק ההסדרים בשלב הבא. לגלובס נודע כי אתמול (ד') נערכו בכנסת מספר פגישות של נציגי חברות המשקאות עם חברי כנסת, ובראשם עם יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן. "אני מסתכלת על טובת אזרחי המדינה", אמרה ח"כ סילמן לאחר מכן לגלובס וטענה כי היא דווקא תומכת בעיקרי הרפורמה.

בין היתר עלה באותן פגישות, כפי שהעידו חברי הכנסת, הצורך לתקן את הרפורמה כך שהיא תכלול מס על משקאות עם כמות סוכר גבוהה במיוחד, ולהחריג משקאות אחרים.

לסילמן, אגב, יש שני חוקים דומים שטרם קידמה - האחד מס על מזון לא בריא; והשני - פיקוח על מחירו של לחם מלא ולא לחם לבן כפי שנהוג כיום, כדי לעודד צריכה שלו דווקא. הרפורמה במס על משקאות ממותקים צפויה להיות מונחת על שולחנה של סילמן כיו"ר ועדת הבריאות או על שולחנו של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון.

סילמן כיו"ר הקואליציה צפויה לדון בחוק ההסדרים כולו עם יו"ר הכנסת מיקי לוי לפני שיובא להצבעות בוועדות ובמליאה. שם בדיון המקדים צפויות המפלגות השונות כבר להודיע באילו רפורמות יוכלו לתמוך ובאילו ייכנסו שינויים משמעותיים לפני שיגיעו לחקיקה. אגב, נציגי חברות המשקאות מתכוונים להיפגש גם עם נציגי האוצר ולהציג את עמדתם בניסיון אולי להשפיע על החוק לפני שיונח על שולחן הממשלה.

כבר שעות ספורות אחרי שפורסם לראשונה כי יוטל מס על משקאות ממותקים, החלה עבודת היצרניות והלוביסטים מטעמן מול משרדי הממשלה הרלוונטיים וחברי הכנסת במטרה להוריד את הרפורמה או לפחות לתקן אותה. אתמול כאמור כבר נערכו פגישות ראשונות בכנסת, ופעילות הגופים שעליהם ישפיע חוק ההסדרים רק תלך ותגבר כרגיל בחודשים הקרובים שלפני אישור החוק במליאה.