היסטוריה: טיסות מסחריות ראשונות המריאו מתל אביב למרוקו

שתי טיסות של ישראייר ואל על המריאו הבוקר מתל אביב למרקש - זו הפעם הראשונה שבה מטוסים ישראליים טסו בטיסה ישירה למרוקו • אל על צפויה להפעיל עד 5 טיסות בשבוע למרוקו, וישראייר תפעיל שתי טיסות בשבוע

מטוס ישראייר למרוקו / צילום: ישראייר
מטוס ישראייר למרוקו / צילום: ישראייר

שתי טיסות מסחריות ראשונות וישירות המריאו הבוקר (א') למרקש שבמרוקו מתל אביב: ישראייר המריאה בשעה 8:15 וזמן קצר אחריה המריא מטוס אל על. משך הטיסה הישירה עומד על 5.5-6 שעות.

הנוחתים, בהם משלחות של נוסעים, עיתונאים, בכירים בחברות (כולל רמי לוי, בעל השליטה בישראייר, ורעייתו עדינה) יזכו לקבלת-פנים חגיגית בשדה התעופה במרקש. בשלב זה לא ברור מתי חברת התעופה הלאומית של מרוקו, רויאל אייר מארוק, תפעיל טיסות בקו לתל אביב.

הפעלת הטיסות מתאפשרת בעקבות חתימת ההסכם בין שתי המדינות. עד כה ישראלים שביקרו במרוקו עשו זאת בטיסות דרך יעדי ביניים.

טרקלין המלך דוד באווירת מרוקו / צילום: סיון פרג'
 טרקלין המלך דוד באווירת מרוקו / צילום: סיון פרג'

אל על צפויה להפעיל עד 5 טיסות בשבוע למרוקו, למרקש ולקזבלנקה. המחיר לכרטיס מתחיל ב-500 דולר (ללא כבודה) במחלקת תיירות ומ-1,100 דולר במחלקת עסקים. המחיר לכרטיס בישראייר, שתפעיל שתי טיסות בשבוע, מתחיל ב-465 דולר. החברה תשווק חבילות נופש במחיר שמתחיל בכ-690 דולר.

בשלב זה מרוקו מוגדרת על-ידי משרד הבריאות כמדינה "צהובה", כלומר שיש אליה אזהרת מסע בדרגה נמוכה. הכוונה היא שנוסעים מחוסנים/מחלימים יכולים לצאת ליעד ולחזור ממנו ללא בידוד (למעט 24 שעות בידוד החובה על כל הנוסעים לאחר הנחיתה בישראל).

בימים אלה התחלואה במרוקו נמצאת בעלייה ומספר המאובחנים היומי נכון ל-24 ביולי עומד על כ-5,500. בימים האחרונים נע מספר המאובחנים היומי על 2,000 עד 4,000. במרוקו מתגוררים כ-37 מיליון תושבים, מתוכם כ-27% קיבלו שתי מנות חיסון נגד קורונה. אם משרד הבריאות ישנה את הגדרת הסיווג של מרוקו, כך שהיא תוגדר באזהרת מסע חמורה ויידרש בידוד לחוזרים - יש להניח שתדירות הטיסות תושפע בהתאם.

מימין: אביגל שורק מנכ"ל אל על, שר התיירות יואל רזבוזוב ושגריר מרוקו בישראל מר איברהים ביוד / צילום: סיון פרג'
 מימין: אביגל שורק מנכ"ל אל על, שר התיירות יואל רזבוזוב ושגריר מרוקו בישראל מר איברהים ביוד / צילום: סיון פרג'

ישראלים נדרשים למלא הצהרת בריאות לפני הטיסה למרוקו, להציג בדיקת קורונה שנעשתה עד 72 שעות לפני ההמראה ולהציג ויזה שקיבלו מראש משגרירות מרוקו (הנפקת האשרה אורכת כ-10 ימים).