קנדה פותחת שעריה לתיירים מחוסנים ומזכירה את הקנסות למפרי התקנות

הצעד הראשון של החזרת התיירות יחל ב-9 באוגוסט עם הכנסת אזרחים אמריקאים מחוסנים בלבד • ב-7 בספטמבר המדינה תיפתח לתיירים מחוסנים ממדינות אחרות • הקנסות על מסירת מידע שקרי בהצהרת הבריאות: קנס של 750 אלף דולר קנדי (כ-1.94 מיליון שקל) או 6 חודשי מאסר - או שניהם

אוטווה, קנדה / צילום: Shutterstock, Iryna Tolmachova
אוטווה, קנדה / צילום: Shutterstock, Iryna Tolmachova

קנדה פותחת שעריה לתיירים מחוסנים. על פי הודעת ארגון הבריאות הקנדי, "קנדה נוקטת במדיניות של ניהול סיכונים בכדי לפתוח מחדש את גבולותיה, הודות לעבודה הטובה של אזרחי קנדה ושיעורי ההתחסנות העולים".

הצעד הראשון של החזרת התיירות יחל ב-9 באוגוסט עם הכנסת אזרחים אמריקאים, מחוסנים בלבד (בטווח של 14 ימים אחרי קבלת מנת החיסון השנייה). ב-7 בספטמבר תיפתח המדינה לתיירים מחוסנים ממדינות אחרות.

כל התיירים יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לקנדה, כאשר תיירים מחוסנים לא יידרשו לבצע גם בדיקת קורונה לאחר הנחיתה (למעט נוסעים שייבחרו רנדומלית). תיירים לא מחוסנים יחויבו בבידוד לאחר הגעתם לקנדה. בהודעת הארגון מציינים כי ההמלצה הגורפת של ממשלת קנדה לאזרחיה היא להימנע ככל האפשר מנסיעות לא חיוניות לחו"ל.

קנס של 750 אלף דולר קנדי על מסירת מידע שקרי בהצהרת הבריאות

כל הנכנסים לקנדה יידרשו להוריד את האפליקציה (או לבצע רישום באתר) ArriveCAN ולהזין את כל המידע הרלוונטי אודותיהם לנסיעה. נוסע שיזין מידע שקרי במסגרת תעודת המתחסן או הצהרת הבריאות שימלא לפני הגעתו לקנדה חשוף לקנס של 750 אלף דולר קנדי (כ-1.94 מיליון שקל) או ל-6 חודשי מאסר - או לשניהם. הפרת חובת בידוד על ידי תיירים שמחויבים בכך תוביל לקנס של 5,000 דולר קנדי (כ-13 אלף שקל) לכל יום של הפרה. קנס דומה יוטל על תיירים שיתברר שהפרו את התקנות המחייבות בעת הטיסה (דוגמת עטיית מסכה).

התחלואה בקנדה (המונה כ-38 מיליון תושבים) עומדת על כ-1,155 נדבקים ביום (נכון ל-26 ביולי) בימים הקודמים לכך עמדה התחלואה על כ-300-400 נדבקים ליום. 56% מהאוכלוסיה בקנדה קיבלה שתי מנות חיסון.

בהתאם להחלטת הממשלה הקנדית, תגדיל אייר קנדה את תדירות טיסותיה הישירות מישראל. מהשבוע הבא יופעלו חמש טיסות בשבוע לטורונטו ושתי טיסות יופעלו מתל אביב למונטריאול.