5 מדינות בארה"ב הודיעו על כוונתן להטיל עיצומים על בן אנד ג'ריס

"חשוב שיהיה ברור כי החרם נגד ישראל הוא חרב פיפיות הפוגעת יותר במחרים מאשר במי שהוא מתכוון לפגוע", אמר אתמול סמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ, נועם כץ, בדיון בין-משרדי בנוגע להחלטת בן אנד ג'ריס לא למכור את תוצרתה ביהודה ושומרון

המפעל של בן אנד ג'ריס / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
המפעל של בן אנד ג'ריס / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

במשרד החוץ התקיים אתמול (ב') דיון בין-משרדי בנושא כניעת חברת בן אנד ג'ריס לתנועת החרם והציפייה כי חברת האם יוניליוור הבינ"ל תפעל לביטול ההחלטה.

בדיון, בראשות סמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ, נועם כץ, השתתפו נציגי משרדי החוץ (כולל אנשי המשרד לעניינים אסטרטגיים לשעבר שהוכפף למשרד החוץ), המשפטים, האוצר והכלכלה.

משתתפי הדיון הציגו את תמונת המצב המשפטית והציבורית בעקבות פרסום ההחלטה ודנו בדרכי הפעולה האפשרויות. בין היתר נבחנו השימוש בכלים משפטיים בארץ ובחו"ל והגברת הלחץ הציבורי על ראשי החברה במטרה לחזור בה מההחלטה להיכנע לחרם.

עד כה הודיעו לפחות 5 מדינות בארה"ב על כוונתן להחיל על בן אנד ג'ריס ו/או יוניליוור עיצומים בהתאם לחקיקה הקיימת במדינותיהם.

נועם כץ, סמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ / צילום: משרד החוץ
 נועם כץ, סמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ / צילום: משרד החוץ

נועם כץ, סמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ אמר בדיון: "הפגיעה התדמיתית בחברות, כמו גם הכוונה מצד מדינות מרכזיות בארה"ב להחיל את החוקים כנגד החרם על בן אנד ג'ריס ועל יוניליוור, מטרתם לשכנע את ראשי החברות לבטל את ההחלטה המפלה נגד ישראל. תנועת החרם אינה באה לקדם שלום ודו קיום אלא מייצגת מדיניות אנטי-ישראלית ובמקרים רבים אנטישמית שאין לה מקום בשיח הציבורי במאה ה-21. חשוב שיהיה ברור כי החרם נגד ישראל הוא חרב פיפיות הפוגעת יותר במחרים מאשר במי שבו הוא מתכוון לפגוע".