קבוצת דלק: הבטחנו גיוס של 252 מיליון שקל לפחות בהנפקת אג"ח

מדובר בהנפקה של אגרות חוב נוספות מסדרה ל"ה, שהונפקה לראשונה בחודש שעבר • בחודש יוני השנה השלימה קבוצת דלק גיוס של כ-518 מיליון שקל בהנפקה ראשונה של אגרות חוב מסדרה זו

מנכ"ל קבוצת דלק, עידן וולס / צילום: רון קדמי
מנכ"ל קבוצת דלק, עידן וולס / צילום: רון קדמי

קבוצת דלק ממשיכה להצטייד במזומנים. החברה דיווחה היום (ד') כי הבטיחה גיוס של לפחות 252 מיליון שקל בהנפקה של אגרות חוב נוספות מסדרה ל"ה, שהונפקה לראשונה בחודש שעבר.

סדרת אג"ח ל"ה של קבוצת דלק, בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) של 4.2 שנים, נושאת ריבית שקלית לא צמודה של 7.2% ונסחרת בבורסה לפי תשואה דומה. הסדרה מובטחת בשיעבוד על יחידות השתתפות של שותפות דלק קידוחים, שמוחזקות בידי קבוצת דלק.

בחודש יוני השנה השלימה קבוצת דלק גיוס של כ-518 מיליון שקל בהנפקה ראשונה של אגרות חוב מסדרה ל"ה. לאחר ההנפקה נמסר כי היקפה של הסדרה יוכל לגדול עד כ-900 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח, על-פי יחידות ההשתתפות החופשיות של דלק קידוחים שמוחזקות בידי קבוצת דלק.

אתמול (ג') החלה המהלך להרחבת הסדרה, במסגרתו התקיים מכרז מוסדי מקדים למשקיעים מסווגים עם מחיר מינימום של 1.01 שקל לכל 1 שקל ערך נקוב (ע"נ) של אג"ח. במסגרת המכרז המוסדי הוגשו לחברה התחייבויות מוקדמות של משקיעים מסווגים לרכישת 295.5 מיליון שקל ע"נ של אג"ח בתמורה של 298.5 מיליון שקל.

מתוך הצעות אלה, בחרה החברה לקבל התחייבויות מוקדמות לרכישת אג"ח בהיקף של 249.1 מיליון שקל ע"נ ובמחיר של 1.012 שקל לכל 1 שקל ע"נ של אג"ח, המשקף תמורה כספית של 252 מיליון שקל. עד סוף השבוע תנסה החברה להגדיל את היקף ההנפקה במסגרת המכרז הציבורי שלה.

סכום גיוס זה מצטרף כאמור ל-518 מיליון שקל שגייסה החברה בחודש שעבר במסגרת ההנפקה הראשונית של הסדרה, וכן לסכום של 250 מיליון דולר (כ-800 מיליון שקל) שאמורה קבוצת דלק עד סוף יולי מהחברה-הבת איתקה במסגרת החזר הלוואות בעלים.

בעקבות מהלכים אלה תחזיק קבוצת דלק במלוא הסכום הדרוש לתשלומי הפירעון הגדולים למחזיקי אגרות החוב שלה בחודשים פברואר-מרץ 2022. מאפריל 2021 ועד סוף מרץ 2022 היא נדרשת לפרוע למחזיקי האג"ח שלה תשלומים בהיקף כולל של 2.344 מיליארד שקל - מרביתם בסוף התקופה. ב-12 החודשים שלאחר מכן יצטמצם היקף התשלומים הכולל לכ-1.243 מיליארד שקל.