"סערת בן אנד ג'ריס מחזירה אותנו לימים של ה־BDS נגדנו": ביקור בסודהסטרים

אג'נדה ירוקה, דו-קיום ומכשירי הגזה עתיקים: הצצנו לחברה שמשלבת הייטק ולואוטק • הברזייה, מדור חדש

פרח, אדוה ובועז, משרדי סודהסטרים / צילום: איל יצהר
פרח, אדוה ובועז, משרדי סודהסטרים / צילום: איל יצהר

המטבחון של:

סודהסטרים

משתתפים בשיחה:

1. פרח סוברנו, 43, נשואה + 4 מכפר יונה, מנהלת מערך שירות, מכירה ואי קומרס. שנתיים בחברה

2. אדווה נוח אילני, 38, נשואה + 2 מת"א, מנהלת חדשנות מכשירים גלובאלית. חמש שנים בחברה

3. רו"ח בועז משיטה, 36, נשוי + 3 מנתניה, החשב הגלובאלי. שש שנים בחברה

מה מיוחד במטבחון:

במטה החברה בכפר סבא, יש מעל 350 עובדים בשלוש קומות, בכל אחת מהן יש כמה מטבחונים זהים, בצבעים שונים. פעם בשבוע יש "האפי האוור", עם שייקים, ארטיקים, שוקולדים, בירות ובריזרים. במטבחון מכונת קפה, סודה כמובן. פירות וירקות חתוכים, וגם כריכונים שנגמרו. יש קפיטריה שמגישה אוכל חלבי-בריאותי: בר סלטים, שווארמה דגים ומוסקה טבעונית. מאחור פינה איטלקית עם חטאים כמו פיצה, רביולי בטטה וקישים. 

על מה מדברים:

מה זה סודהסטרים: מעצבת, מתכננת ומייצרת מכשירים ביתיים להכנת משקאות מוגזים וסירופים, פועלת ב-46 מדינות ברחבי העולם ומובילה אג'נדה ירוקה.

מאיפה הגעתם? בועז, שנחשב למטאור בגלל גילו הצעיר יחסית ותפקידו המאוד בכיר, הגיע מסומך חייקין כעוזר חשב. הוא גם סלב, כי הוא נשוי למעין בוימן משיטה, המומחית השלישית שהצטרפה לתכנית "חתונה ממבט ראשון". פרח היתה חובשת בצבא והגיעה אחרי שניהלה את המחלקה העסקית בהוט מובייל. היא מקבלת פניות מוזרות כמו "האם אפשר להכניס את מיכל הגז לאקווריום" וגם בקשה משני פרופסורים מהדסה במהלך הקורונה, שבדקו האם ניתן להשתמש במיכלי הגז למכונות הנשמה. אגב, הבקשה הלא רגילה הפכה לפרוייקט מו"פ שבסופו פותחו מכונות הנשמה בשיתוף ביה"ח.
אדווה, מעצבת תעשייתית, עבדה בכתר פלסטיק ואח"כ בסטארט אפ SEEBO. לפני חופשת הלידה חברה העבירה לה הצעה להיות מנהלת מכונות וצילינדרים בסודהסטרים, וזה נשמע לה הכי משעמם בעולם. אחרי שיחת גישוש, הבינה שמאחורי תואר הלואו טק יש עולם יצירתי מופלא.

משרדי סודהסטרים / צילום: איל יצהר
 משרדי סודהסטרים / צילום: איל יצהר

היי טק ולואו טק: אדווה אוהבת את השילוב הזה בחברה, "מצד אחד היא בועטת וצעירה כמו סטארט אפ ומהצד השני, בוגרת ואחראית כמו תעשייה בשלה". בועז קורא לזה "רכבת הרים": "לעבוד פה זה לא לבעלי לב חלש, אתה חייב להיות סופר גמיש, פתוח לשינויים, אינטנסיבי, יצירתי, עם המון יוזמה ואופטימיות. מי שבא לעבוד מתשע עד חמש, זה לא בשבילו".

מה אוכלים? במטה החברה בכפר סבא, יש מעל 350 עובדים בשלוש קומות, בכל אחת מהן יש כמה מטבחונים זהים, בצבעים שונים. פעם בשבוע יש "האפי האוור", עם שייקים, ארטיקים, שוקולדים, בירות ובריזרים. במטבחון מכונת קפה, סודה כמובן. פירות וירקות חתוכים, וגם כריכונים שנגמרו. יש קפיטריה שמגישה אוכל חלבי-בריאותי: בר סלטים, שווארמה דגים ומוסקה טבעונית. מאחור פינה איטלקית עם חטאים כמו פיצה, רביולי בטטה וקישים. 

משרדי סודהסטרים / צילום: איל יצהר
 משרדי סודהסטרים / צילום: איל יצהר

מה לובשים? טי שירט, חולצת פולו או מכופתרת לגברים, סניקרס וג'ינס מככבים בשיווק, פרח תמיד על עקבים.

פוליטיקה: בשנת 2015 יצא ה-BDS למלחמה נגד סודהסטרים, בגלל המפעל במישור אדומים. מאז המפעל עבר ללהבים-רהט, ובמקום פלסטינים שלא קיבלו רשיון לעבודה בישראל, מועסקים היום 1000 בדואיות ובדואים. סערת בן אנד ג'ריס מחזירה את בועז לימים הסוערים ההם. "תקופה מורכבת, אבל הם לא אלה שהשפיעו על המעבר לרהט, שהיה מתוכנן עוד קודם. על כל אריזה שלנו מוטבע דגל ישראל עם מסר של עבודה משותפת של יהודים וערבים".

על מה מדברים? פרח מדברת הרבה על מספרים ולקוחות. "בקורונה אנשים שתו סודה בצורה מטורפת, שחשבנו שהם מתקלחים איתה". בועז היה עמוק ביורו, אח"כ ב-NBA ועכשיו הוא גונב פה ושם הצצה לאולימפיאדה.

שכר? מתגמל בהשוואה לחברות אחרות, לצד עבודה קשה, ויש אופק. אלה שעבדו במשרדים קיבלו מענק קורונה ובונוסים. לפני שנתיים כל העובדים, כולל עובדי היצור, קיבלו לפטופים, ובשנה שעברה נופש במלון. בנוסף יש פינוקים כמו קורס פילאטיס פעם בשבוע, ותכנית לנשים בגיל המעבר.

מה הלאה? כולם נשארים פה. לבועז יש עוד לא מעט פרויקטים משמעותיים, אדווה אומרת שהחדשנות לא נגמרת, ופרח מסכימה שיש עוד הרבה לאן לגדול.