אז מה אם אין הסכמות: ליברמן יציג ביום א' את הצעת התקציב המלאה

הקרב על תקציב המדינה עובד למליאת הממשלה: ביום ראשון יציג שר האוצר את הצעת התקציב המלאה, אף שעדיין אין הסכמות עם רבים מהמשרדים על תקציביהם • התקציב עצמו והטיוטה העדכנית של חוק ההסדרים עדיין לא הופצו לשרים, וכמה מהם מתרעמים על כך

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

הקרב על תקציב המדינה עובד למליאת הממשלה. ביום ראשון יציג שר האוצר אביגדור ליברמן את הצעת התקציב המלאה, אף שעדיין אין הסכמות עם רבים מהמשרדים על תקציביהם. ההצעה מובאת לאחר כמה שבועות של דיונים אינטנסיביים, לעתים אל תוך הלילה, כדי להביא להסכמות. וכך נסגר תקציב הביטחון שלשום (ג'), בישיבה לילית בהשתתפות ליברמן וראש הממשלה נפתלי בנט, שניהם שרי ביטחון לשעבר, עם שר הביטחון הנוכחי בני גנץ.

הישיבה תוקדש ברובה לנושא הזה, למעט אישור פורמלי למינויים בשירות החוץ, וגם כפי שפרסמנו בגלובס, הגדלת היתרי העבודה בישראל לפועלים פלסטינים ולעובדים זרים בעיקר בענף הבנייה.

ליברמן אמור להציג בישיבה את תמונת המצב המאקרו כלכלית של המדינה. הוא יביא לאישור את המשך מדיניות הנומרטור התקציבי עד 2025 ואחר-כך את התקציב ואת חוק ההסדרים.

התקציב עצמו עדיין לא הופץ לשרים, וגם לא הטיוטה העדכנית של חוק ההסדרים, וכמה מהשרים מתרעמים על כך. שניים מהם אמרו לגלובס כי פערים עם האוצר גדולים, ולא ברור כיצד ניתן להניח את התקציב על שולחן הממשלה כשאין בעצם הסכמות. "הוויכוחים מהחדרים הפנימיים יצופו לדיון פומבי, וזה לא נכון פוליטית ומעשית", אמר אחד מהשרים.