דוראל אנרגיה חתמה על הסכם נוסף למכירת חשמל עם AEP האמריקאית

ההסכם נחתם במסגרת חלקו השני של פרויקט אינדיאנה, שהספקו כ-360 מגה-וואט, לתקופה של 15 שנים • התקבולים ממכירת חשמל ותעודות ירוקות הצפויים להתקבל מכוח ההסכם מוערכים בכ-285 מיליון דולר

מתקן אנרגיה מתחדשת של דוראל בישראל / צילום: Adit-movies 2
מתקן אנרגיה מתחדשת של דוראל בישראל / צילום: Adit-movies 2

דוראל אנרגיה  דיווחה היום (ה') ש-Doral LLC, חברה בת של דוראל בארה"ב, התקשרה בהסכם נוסף למכירת חשמל ותעודות ירוקות לתאגיד החשמל האמריקאי AEP (American Electric Power), במסגרת חלקו השני של פרויקט אינדיאנה Mammoth Solar South. בהסכם מדובר על הספק של כ-360 מגה-וואט למשך תקופה של 15 שנה ממועד ההפעלה המסחרית.

על-פי כושר הייצור החזוי של המתקן, סך התקבולים ממכירת חשמל ותעודות ירוקות הצפויים להתקבל מכוח ההסכם מוערכים ב-285-265 מיליון דולר, וזאת בנוסף לרכיבי הכנסה שיתבססו על מחירי שוק חופשי, הן במהלך תקופת ההסכם והן לאחריה.

בחודש מרץ האחרון Doral LLC כבר חתמה על הסכם עם AEP בהספק של 480 מגה-וואט עבור חלקו הראשון של פרויקט אינדיאנה. בסה"כ, לשני השלבים הראשונים, נחתמו הסכמי מכירת חשמל ותעודות ירוקות ל-15 שנה בהספק של כ-840 מגה-וואט .

פרויקט אינדיאנה, שחלקו הראשון צפוי להיכנס להקמה עוד השנה, הוא אחד מהפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בעולם (משתרע על פני כ-50 אלף דונם). השלבים הראשון והשני של הפרויקט זכו למרבית האישורים הנדרשים, וכאמור, נחתמו עבורם שני הסכמים למכירת חשמל ותעודות ירוקות מול AEP, אחת מחברות החשמל המובילות בארה"ב. סך הספקו של הפרויקט מוערך בכ-1.6 גיגה-וואט.

לאחרונה דיווחה החברה על השלמת עסקה משמעותית עם מגדל ביטוח, שבמסגרתה רכשה מגדל כ-20% מפעילותה של חברת הבת של דוראל בארה"ב בהשקעה של כ-110 מיליון דולר. החתימה על ההסכם הנוסף עם AEP מהווה עמידה באבן דרך נוספת במסגרת העסקה עם מגדל, ובעקבותיה תשלם מגדל 20 מיליון דולר נוספים.