מיהי חברת התעופה שהוגדרה כטובה ביותר בעולם לשנת 2021?

בימים כתיקונם הדירוג נשען על קריטריונים של ביטחון הנוסעים, שירות בטיסה, נוחות הנוסע ופריסת קווי התעופה • השנה, לעומת זאת, נימק עורך אתר AirlineRatings.com כי "בעת הזו חברות תעופה נדרשות להיות מותאמות לתקופת המגפה, ואלה היו הקריטריונים שעל-פיהם הן נבחנו"

מטוס של של קאטר איירווייז / צילום: Shutterstock
מטוס של של קאטר איירווייז / צילום: Shutterstock

זו אומנם שנה שחברות התעופה ישמחו למחוק מזיכרונן אבל גם בשנה זו מנגנון הדירוגים ממשיך לפעול והפעם תוך דגש על מה שחשוב ביותר לנוסעים בימים אלה: התנהלות החברות בימי המגפה.

בימים כתיקונם הדירוג שמפרסם מדי שנה האתר AirlineRatings.com נשען על קריטריונים של ביטחון הנוסעים, שירות בטיסה, נוחות הנוסע ופריסת קווי התעופה. עם פרסום דירוג "חברות התעופה הטובות ביותר בעולם", נימק עורך האתר ג'פרי תומאס: "בעת הזו חברות תעופה נדרשות להיות מותאמות לתקופת המגפה, ואלה היו הקריטריונים שעל-פיהם הן נבחנו, כשהשנה ביטלנו את קריטריון מדד הרווחיות".

החברה שקיבלה את התואר "חברת התעופה של השנה" היא קטאר איירווייז. הנימוק: "החדשנות שמביאה החברה בתא הנוסעים, השירות במהלך הטיסה והמסירות והמחויבות של החברה לפעול גם בימי המגפה". קטאר איירווייז היא הראשונה שיישמה את אפליקציית ארגון התעופה העולמי יאט"א "טראוול פס" המותאמת לימי הקורונה, מדובר באפליקציה לנוסעים בה מועלים כל פרטי הנוסע והמסמכים הרפואיים הנחוצים לייעול תהליך טרום הטיסה.

קטאר איירווייז היא חברת התעופה הלאומית של קטאר. החברה שנוסדה ב-1997 מפעילה טיסות ל-130 יעדים והיא עטורת תארים במסגרת של דירוגים שונים. לחברה יותר מ-200 מטוסים מדגמי בואינג ואיירבוס.

מי שדורגה שנייה היא אייר ניו זילנד, שבשנה שעברה דורגה במקום הראשון (ורגילה לככב במקום הראשון בדירוג הזה), קטאר לעומתה דורגה במקום התשיעי בדירוג של 2020 וזינקה למקום הראשון. במקום השלישי בדירוג, נמצאת אחת החברות המוערכות בעולם, סינגפור איירליינס ואחרי החברה האוסטרלית קוואנטס. במקום החמישי, חברת התעופה הלאומית של דובאי, אמירייטס שהייתה אמורה להשיק טיסותיה לישראל אולם בשלב זה מפעילה את הקו באמצעות החברה הבת פליי דובאי. המתחרה, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, אתיחד איירוייז דורגה במקום ה-20.

דירוגים נוספים שפורסמו על-ידי האתר כוללים את חברת התעופה עם המחלקה הראשונה הטובה ביותר - סינגפור איירליינס, מחלקת העסקים הטובה ביותר -  קטאר איירווייז, המצטיינת במחלקת הפרמיום אקונומי היא אייר ניו-זילנד, שגם קטפה את המקום הראשון כחברה הטובה ביותר למחלקת התיירים.

גם חברות הלואו קוסט דורגו, וזאת על-פי האזורים שבהם הן פועלות: כטובה ביותר באירופה דורגה איזי ג'ט, חברת הלואו קוסט שדורגה ראשונה באיזור אמריקה היא סאות'ווסט ובאיזור אסיה-פסיפיק חברת ג'טסטאר.