עכשיו זה סופי: ביל ומלינדה גייטס סיימו את הליכי הגירושים

לפי מסמכים שהוגשו לבית הדין, אף אחד מהם לא ישלם לשני דמי מזונות כלשהם, ובמסמכים הזמינים לעיון הציבור לא נכללו פרטים פיננסיים אחרים • נכון לאתמול, השווי נטו של גייטס היה כ־152 מיליארד דולר

ביל ומלינדה גייטס / צילום: Reuters, Pearl Gabel
ביל ומלינדה גייטס / צילום: Reuters, Pearl Gabel

ביל גייטס ומלינדה פרנץ' גייטס גרושים באופן רשמי, לאחר ששופט אישר את הפרידה שלהם.

בני הזוג שנפגשו במיקרוסופט  ב־1987 והתחתנו ב־1994, הכריזו לפני שלושה חודשים שיסיימו את פרק הנישואים המשותף, שנמשך 27 שנים. "אנחנו כבר לא מאמינים שאנחנו יכולים לגדול ביחד כזוג בשלב הזה של חיינו", כתבו אז. מלינדה פרנץ' גייטס הגישה את הבקשה לגירושים בוושינגטון.

הסכם הגירושים של הזוג בא לאחר הסכם פרידה, שלא פורסם לציבור. לפי מסמכים שהוגשו לבית הדין אתמול (ב'), אף אחד מהם לא ישלם לשני דמי מזונות כלשהם. במסמכים הזמינים לעיון הציבור לא נכללו פרטים פיננסיים אחרים.

נכון ליום שני, השווי נטו של גייטס היה כ־152 מיליארד דולר, על פי מדד המיליארדרים של בלומברג, מה שאומר שהוא ומלינדה פרנץ' גייטס עשויים להיות שווים כ־76 מיליארד דולר כל אחד לאחר הגירושים.

כשהזוג הכריז לראשונה שיתגרשו, הם הדגישו כי ימשיכו לנהל יחד את הקרן שלהם, קרן ביל ומלינדה גייטס, שהיו בה כ־50 מיליארד דולר בסוף 2020. עם זאת, הקרן הודיעה בחודש שעבר שהיא מתכננת תקופת ניסיון של שנתיים על מנת לראות אם בני הזוג לשעבר יוכלו לעבוד יחד באופן מוצלח.

"אם לאחר שנתיים כל אחד מהם יחליט שהם לא מסוגלים להמשיך לעבוד יחד כיושבי ראש, מלינדה פרנץ' גייטס תתפטר מהמשרה שלה כיושבת ראש משותפת וחברה בחבר הנאמנים", אמר המנכ"ל מארק זוסמן.

במידה וזה יקרה, גייטס יישאר בשליטה ובפועל יקנה את מקומה בקרן, אמר סוזמן. פרנץ' גייטס תקבל "משאבים פרטיים" מגייטס לעבודה הפילנטרופית שלה - משאבים שיהיו "נפרדים לגמרי מהכספים של הקרן".

התנהגות לא נאותה במקום העבודה

בשבועות שלאחר ההודעה הראשונית על הגירושים, התמודד גייטס עם האשמות לגבי התנהגות לא נאותה במקום העבודה בשנים המוקדמות במיקרוסופט. דובר של גייטס אמר לניו יורק טיימס כי רבות מההאשמות "אינן אמת".

יחד עם זאת, התפטרותו של גייטס ב־2020 מהדירקטוריון של מיקרוסופט באה לאחר שהדירקטוריון העסיק משרד עורכי דין לחקור רומן שניהל עם עובדת של מיקרוסופט 20 שנה קודם לכן, כך דווח במאי ב"וול סטריט ג'ורנל".

נציגים של גייטס אישרו שמערכת היחסים התקיימה אבל אמרו שעזיבתו את הדירקטוריון לא הייתה קשורה אליה. לאחר הדיווח, המנכ"ל הנוכחי של מיקרוסופט סאטיה נאדלה אמר שהתרבות בחברה השתנתה מאז, והוסיף: "מיקרוסופט של 2021 מאוד שונה ממיקרוסופט של 2000".