"אם המדינה קובעת סגר, ולא עבדתי, למה לא מגיע לנו משהו?"

אלי אברמוביץ', תושב איזור השרון, מנכ"ל ובעלים משותף במתחם הקרח One ice, המרכז קם ב-2019 ומעסיק 40-50 עובדים • "לפחות הם יצאו לחל"ת. אם מתכננים סגר לחגי תשרי אני מקווה שהפעם פחות יחשבו טוב על ההשלכות לעסקים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אלי אברמוביץ', תושב איזור השרון, מנכ"ל ובעלים משותף מתחם הקרח One ice / צילום: תמונה פרטית
אלי אברמוביץ', תושב איזור השרון, מנכ"ל ובעלים משותף מתחם הקרח One ice / צילום: תמונה פרטית

נדמה שלא היה יכול להיות תזמון אומלל יותר לפתיחת מרכז החלקה על הקרח ברמה בינלאומית, רגע לפני שתגיע מגפה שתטרוף את הקלפים. בחודש נובמבר 2019 נפתח מתחם Arena One Ice באיזור תעשייה תנובות בסמוך לכפר יונה.

המתחם כולל שני מגרשים, טריבונות ל-500 איש כקהל ומגרש הוקי קרח מקצועי - המרכז משמש לבילוי לכלל הציבור ולשתי אקדמיות בתחום של החלקה אמנותית ושל הוקי קרח כולל הפעלת שלוש ליגות.

הפעילויות הקבועות כוללות מאות ילדים (מגיל 5) ומבוגרים. אלי אברמוביץ', ממקימי המרכז ומבעליו המכהן גם כמנכ"ל, חובב החלקה על הקרח בעצמו, מספר כי "בעיקר בחום הזה, אני נכנס ל-40 דקות של החלקה שזה פעילות ספורטיבית לכל דבר, שם אוזניות ומוזיקה וזה הדבר הכי טוב שיכול להיות". הכי טוב כמעט. משום שברקע אברמוביץ' שומע את הדיבור על סגר נוסף באופק.

"פתחנו בסוף 2019 ובמרץ 2020 סגרו אותנו בפעם הראשונה. השותפים שלי ואני משוגעים על הוקי, התעסקנו ברולרים כי לא היה מתחם קרח ובנינו משהו נפלא שהשקענו בו עשרות מיליוני שקלים מכסף פרטי בלי עזרה של אף אחד, לא לוטו ולא טוטו. הקמנו את המרכז מאפס. זה לקח כמה שנים עם כל הבירוקרטיות. כמובן שלא תיארנו שכמה חודשים אחרי זה ניאלץ לסגור. ואז גילינו שבתור עסק חדש לא הוגדרנו כזכאים לקבל סיוע מהמדינה, לא הייתה אפשרות להציג הפסדים אל מול 2019 כי אז היו ממש מעט הכנסות. וההוצאות לא נעצרו גם כשנאלצנו לסגור משום שהמרכז עובד כמו תחנת כוח כי כל הזמן צריך לקרר את הקרח כי אחרת הכול נהרס. נאלצנו לשלם הרבה מאוד כסף על חשמל, גם הארנונה שולמה כרגיל. כל הפרסום שהשקענו בו ירד גם הוא לטמיון".

אברמוביץ' תר אחר הגיון בכל הנוגע לסיוע הכלכלי שמעמידה המדינה. "שילמנו המון כסף ולא קיבלנו שום עזרה. אבל אם המדינה קובעת סגר, ולא עבדתי, למה לא מגיע לנו משהו? בדיוק כפי שמי שיוצא לחל"ת, כמו שהוצאנו את 40 העובדים שלנו, מקבל משהו כשהוא לא יכול לעבוד? אני לא היחיד בסירה הזו ויש עוד המון כמוני אבל ההגיון אומר שבלי קשר להיותי עסק חדש שלא עובר את תנאי הסף לסיוע, כשיש החלטה שלא אוכל לפעול, אני מצפה שיבואי לקראתי לפחות בארנונה, משום שגם ההוצאות ממשיכות לזרום. זו הסיבה שרואים כל כך הרבה עסקים שפושטים את הרגל. וזה הכי חבל". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il