צומחת בהכנסות אבל גם בהפסדים: מניית לייבפרסון צנחה על רקע קיצוץ תחזיות הרווח

ההכנסות ברבעון השני עקפו את תחזיות האנליסטים והסתכמו ב-120 מיליון דולר, עלייה של יותר מ-30% לעומת הרבעון המקביל, אך ההפסד הנקי גדל יותר מ-13% • החברה צופה הפסד שנתי עמוק יותר בהשוואה לתחזית הקודמת

בכירי חברת לייבפרסון / צילום: Nasdaq OMX
בכירי חברת לייבפרסון / צילום: Nasdaq OMX

חברת התוכנה לייבפרסון  מציגה שיעורי צמיחה גבוהים מהצפוי, אך מתקשה לתרגם זאת לשורה התחתונה שלה. החברה פרסמה את דוחות הרבעון השני שבו רשמה הכנסות גבוהות מתחזיות האנליסטים, ולצדם פרסמה תחזית הכנסות משופרת ל-2021 ותחזית ראשונית חיובית להכנסות ב-2022, אולם במקביל הציגה הפסד נקי גבוה מהצפוי ברבעון השני, והפחיתה את תחזיות הרווח לשנה כולה.

לייבפרסון, שהוקמה ומנוהלת על-ידי רוברט לוקאסיו, מספקת פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) שמיועדים לניהול שירות לקוחות באמצעים דיגיטליים. מדובר בחברה אמריקאית שמעסיקה עובדים גם בישראל ונסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי של מעל 4 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כ-40% בשנה האחרונה. עם זאת, בתגובה לדוחות, המניה צנחה בכ-11.5% במסחר המאוחר בוול סטריט ובהמשך גם בתל אביב.

הרבעון השני הסתיים עם הכנסות שמתקרבות ל-120 מיליון דולר, גבוה בכ-6 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים ונתון המשקף צמיחה של 30.6% ביחס לרבעון המקביל ב-2020. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), נרשם ברבעון הפסד תפעולי בגובה 13.6 מיליון דולר, צמצום של 6% לעומת ההפסד ברבעון המקביל, אך ההפסד הנקי גדל ב-13.4% ל-21.1 מיליון דולר, שהם 31 סנט למניה. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-13.4 מיליון דולר, גידול של 44.3% לעומת הרבעון המקביל.

ההכנסות במחצית צמחו 34% וההפסד הצטמצם

בסיכום המחצית הראשונה, ההכנסות צמחו ב-34.1% ל-227 מיליון דולר, ההפסד הנקי הצטמצם ב-23.9% ל-42.3 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם גדל מ-4.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020 ל-26.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021. החברה ייצרה במחצית 30.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיום התקופה היו לה יתרות מזומנים של 664 מיליון דולר.

לייבפרסון צופה ברבעון השלישי הכנסות של 117-119 מיליון דולר, צמיחה של 24.5% בהשוואה לרבעון המקביל. ההפסד הנקי לפי כללי GAAP יסתכם ב-49-55 סנט למניה, כלומר כ-37.4-42 מיליון דולר בסך הכול, וה-EBITDA המתואם יהיה חיובי בגובה 4-8 מיליון דולר. 

במקביל, החברה מעדכנת כאמור את התחזית השנתית שלה, והיא צופה כעת הכנסות גבוהות יותר, של 464-471 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת ל-460-468 מיליון דולר. אמצע טווח התחזית משקף צמיחה של 27.5% בהשוואה להכנסות שנרשמו בשנת 2020.

יחד עם זאת, לייבפרסון מעדכנת שבכוונתה להשקיע סכום של עד 24 מיליון דולר בהרחבת יכולותיה השיווקיות וביוזמות טכנולוגיות שנועדו לתמוך בצמיחה החל מ-2022. השקעה זו מובילה להורדת תחזית הרווחיות לשנה זו: לייבפרסון צופה הפסד נקי GAAP של 1.9-2.02 דולר למניה לעומת התחזית הקודמת, שהייתה ל-1.78-1.9 דולר.

כלומר, ההפסד השנתי יסתכם ב-144-153 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-108 מיליון דולר שרשמה החברה ב-2020. ההפסד התפעולי המתואם יסתכם ב-9.6-17.6 מיליון דולר, בעוד שהתחזית הקודמת נעה בין הפסד תפעולי של 1.4 מיליון דולר לרווח תפעולי של 6.6 מיליון דולר. גם תחזית ה-EBITDA המתואם מופחתת, ובמקום EBITDA של 33.5-41.5 מיליון דולר יירשם סכום של 14.8-22.8 מיליון דולר. לשם השוואה, ב-2020 הסתכם ה-EBITDA המתואם ב-37.9 מיליון דולר.

"משקיעים במטרה ליהנות מהעניין הרב בשוק"

לוקאסיו אמר עם פרסום הדוחות, כי "ברבעון השני הצגנו הכנסות שיא, ואנחנו ממשיכים לראות מומנטום חיובי בשוק, עם האצת סביבת הביקושים. מותגים פונים יותר ויותר לבינה מלאכותית ומסרים, וממנפים את יכולות האוטומציה שלנו כדי לתקשר עם הלקוחות שלהם. אנחנו משקיעים במטרה ליהנות מהעניין הרב שקיים בשוק, כולל בוורטיקלים חדשים כמו הבריאות והמטבעות הקריפטוגרפיים".

סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ון קולינס, הוסיף כי הרבעון השני היה החמישי ברציפות שבו לייבפרסון צמחה ביותר מ-25% בהכנסות, כשבשני הרבעונים האחרונים הצמיחה הייתה גבוהה מ-30%. לדבריו, החברה רואה את הביקושים בשוק כסימן לכך שיש להגביר את ההשקעה ביכולות ה-go-to-market שלה, ועם ההשקעה הזו, לייבפרסון צופה שתוכל לצמוח בהכנסות ביותר מ-27% בשנת 2022. המשמעות היא הכנסות של כ-594 מיליון דולר ב-2022, גבוה מתחזיות האנליסטים.