רובין הוד | בלעדי

המיליארדר הישראלי שמחזיק מניות רובין הוד ביותר מ-100 מיליון דולר

יצחק מירילשווילי השקיע באמצעות קרן "ויזרע צמיחה" כמה מיליוני דולרים באפליקציית המסחר בשנת 2015 • מניית רובין הוד זינקה מאז הנפקתה בשבוע שעבר בכ-85%

מסחר דרך אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock
מסחר דרך אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock

זינוק של יותר מ-50% במניית רובין הוד ביום ד' העמיד את שווי השוק של אפליקציית המסחר האמריקאית על 58.8 מיליארד דולר. רובין הוד, שהונפקה בשבוע שעבר, איבדה 8% ביום המסחר הראשון שלה, אך בהמשך החלה לטפס וכבר הוסיפה לערכה 85% מאז ההנפקה.

לגלובס נודע כי מרוויח ישראלי מההנפקה הוא המיליארדר יצחק מירילשווילי, באמצעות קרן ההון סיכון האמריקאית ויזרע צמיחה (Vaizra). הקרן נכנסה להשקעה ברובין הוד במאי 2015, וששווי החזקותיה - שבהן השקיעה מיליוני דולרים בודדים - עומד על יותר מ-100 מיליון דולר, סכום שרובו ככולו מהווה רווח "על הנייר". עם זאת, המניות חסומות לתקופה הקרובה, כך שהרווח לא ניתן למימוש מיידי.

ויזרע, שמוביל השותף-מנהל רון רופא, השתתפה בסבב גיוס שהסתכם ב-50 מיליון דולר, והביא את היקף הגיוסים של רובין הוד עד אז ל-66 מיליון דולר. את סבב ההשקעה הובילה NEA - New Enterprise Associates, שמחזיקה נכון להיום ב-10.6% ממניות אפליקציית המסחר בשווי נוכחי של למעלה מ-5 מיליארד דולר.

 
  

אקזיטים מרשימים בהייטק בעבר

מירילשווילי, 37, מחזיק בין היתר בשליטה בחברת הנדל"ן הציבורית רוטשטיין , בערוץ 20 בטלוויזיה, בתחנת הכוח IPM בבאר טוביה, ובנוסף ביצע השקעות בתחומי התשתיות, האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן בארץ ובחו"ל.

מספר השקעות שביצע בתחום ההייטק בעבר הניבו למירילשווילי אקזיטים מרשימים, כשעל פי הפרסומים מכר לפני כעשור את מניותיו ב״פייסבוק הרוסית״, רשת Vkontakte, תמורת כ-1.2 מיליארד דולר.

גם איטורו "נהנית" מרובין הוד

"נקודה ישראלית" נוספת בהקשר של הנפקת רובין הוד היא זו של פלטפורמת ההשקעות eToro, אשר צפויה להתמזג לחברת ה-SPAC האמריקאית Fintech Acquisition Corp. V. המיזוג עדיין לא הושלם, אך מניית ה-SPAC נהנית מביקושים גבוהים על רקע ההנפקה של רובין הוד.

מניית חברת ה-SPAC קפצה ביום ד' בנאסד"ק ב-15.8% במחזור מסחר גדול מהממוצע, על רקע הזינוק במניית רובין הוד, וכעת נסחרת במחיר של 12.65 דולר - גבוה ממחיר ההנפקה של ה-SPAC שהיה 10 דולר.

באתר המשקיעים seeking alpha ציטטו משקיע בולט שבציוץ בטוויטר הגדיר את איטורו כ"רובין הוד האירופית", והוסיף כי היא זולה מדי.

איטורו, המנוהלת על ידי המייסד-שותף יוני אסיא, הודיעה כבר בחודש מרץ על מיזוג לחברת ה-SPAC לפי שווי פעילות (Enterprise Value) של 9.6 מיליארד דולר, או 10.4 מיליארד דולר כולל הכסף שיהיה בקופתה לאחר המיזוג.

העסקה כוללת הזרמה של 650 מיליון דולר לקופת החברה מצד חברת ה-SPAC, וכן ממשקיעים כגון סופטבנק, ION, וולינגטון ופידליטי. חברת ה-SPAC אליה מתמזגת איטורו היא כאמור Fintech Acquisition Corp. V, שאותה מובילה אשת העסקים בטסי כהן - אחת מהדמויות הבולטות בעולם הספאקים; בין חברות ה-SPAC של כהן נמצאת גם החברה שמיזגה לתוכה את חברת הפינטק הישראלית פיוניר, בעסקה שהושלמה בחודש יוני.