לאחר רכישת סינרג'י: רונן אלעד בדרך להשתלט על חברת פלסטופיל של קיבוץ הזורע

אלעד מנהל מגעים מתקדמים עם הקיבוץ לרכישה של עד 42% ממניות יצרנית יריעות הפלסטיק, הנסחרת בשווי של כ-100 מיליון שקל לאחר שסיפקה תשואה אפסית בשלוש השנים האחרונות

רונן אלעד / צילום: יח''צ
רונן אלעד / צילום: יח''צ

קיבוץ הזורע מבקש לצרף את איש העסקים רונן אלעד לגרעין השליטה בחברת פלסטופיל , העוסקת בייצור יריעות פלסטיק גמישות לאריזות מזון מצונן ולמוצרים אחרים. הזורע, שמחזיק ב-67% ממניות פלסטופיל, מנהל מגעים מתקדמים לחתימה על מזכר הבנות לא מחייב עם רונן אלעד, שבמסגרתו ירכוש אלעד מהקיבוץ 18.63% ממניות החברה תמורת 15 מיליון שקל.

העסקה כוללת רכישה של כ-2.8 מיליון מניות פלסטופיל במחיר של 5.36 שקלים למניה, כך שלאחריה תצטמצם החזקתו של הקיבוץ בחברה ל-48.37% בלבד. במסגרת העסקה יקבל אלעד אופציה למשך שלוש שנים לרכוש מהקיבוץ עוד 3.51 מיליון מניות של פלסטופיל (23.37% מהחברה) במחיר של 7.32 שקלים למניה ובתמורה לסכום של 25.7 מיליון שקל.

מניית פלסטופיל נסחרה ביום חמישי בבורסה במחיר של כ-6.6 שקלים, שמשקף לחברה שווי של כ-100 מיליון שקל לאחר תשואה אפסית בשלוש השנים האחרונות. על פי התנאים המתגבשים יתבצע השלב הראשון של העסקה בהנחה של כ-19% על מחיר השוק, בעוד שהשלב השני כבר ישקף פרמיה של כ-11% על מחיר השוק הנוכחי.

הצדדים יתקשרו בהסכם לשליטה משותפת

אם תמומש האופציה במלואה, יחזיק אלעד ב-42% ממניות פלסטופיל, ואילו הקיבוץ יחזיק בכ-25% מהחברה. לדברי פלסטופיל, בכוונת הצדדים לעסקה להתקשר בהסכם לשליטה משותפת שיכלול הוראות בדבר מבנה הדירקטוריון, הגבלות על העברת מניות וכן מעורבות פעילה של רונן אלעד בניהול החברה.

לדברי החברה, "העסקה הובאה ואושרה על-ידי המוסדות המוסמכים של הקיבוץ, ובכללם אסיפת חברי הקיבוץ, ובהתאם הצדדים פועלים לחתימת הסכם מפורט ומחייב על בסיס העקרונות שנקבעו במזכר ההבנות".

קרוב ל-70% ממכירותיה של פלסטופיל מופנות ליצוא, כך שלמאפיינים המאקרו כלכליים במדינות שאליהן מייצאת החברה את מוצריה ישנה השפעה רבה על פעילותה. בנוסף, מושפעות התוצאות הכספיות של החברה בשנים האחרונות מחוסנו של השקל ביחס לדולר ולאירו.

את 2020 סיימה פלסטופיל עם צמיחה של 5% בהכנסות ל-176 מיליון שקל, ועם רווח נקי של 7 מיליון שקל (4% מההכנסות), בהשוואה להפסד של 3 מיליון שקל שרשמה ב-2019. ברבעון הראשון של 2021 רשמה החברה ירידה של 5% בהכנסות ל-43 מיליון שקל, אבל הציגה רווח נקי של כ-2 מיליון שקלים, לעומת כ-1 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל.

לשיפור ברווח הנקי תרמה עלייה בהכנסות המימון, בזכות שערוך של עודף נכסים כספיים על התחייבויות כספיות בדולר. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון הראשון על כ-20% מההכנסות, ואילו שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-4% מההכנסות.

רוכש מפורטיסימו את סינרג'י בעסקת מניות

לאחרונה נחשף בגלובס, כי רונן אלעד רוכש מקרן ההשקעות פורטיסימו את הבעלות בחברת התעשייה סינרג'י כבלים, בתמורה להקצאה של 12.5% ממניותיה של חברת מגוון שבאמצעותה פועל אלעד. זאת, יותר משש שנים לאחר שהשתלטה פורטיסימו על סינרג'י במסגרת הסדר חוב. סינרג'י כבלים מייצרת ומשווקת כבלי כוח להולכת חשמל, ופועלת באזור התעשייה הסמוך לשדרות.

אלעד הוא בעל השליטה במגוון משנת 2015. ב-2018 פורסם בגלובס, כי אלעד מקדם את הנפקתה של מגוון בבורסה באוסטרליה, יחד עם מי שהיו שותפיו בחברה - ארז אלרואי, לשעבר מנכ"ל חברת הטלרפואה שח"ל, והלל קוברינסקי, שהקים וניהל את חברת Interwise, שנמכרה לידי AT&T. אולם מאז, ככל הידוע, רכש אלעד את החלקים של שותפיו בחברה. 

אלעד ריכז לא מעט כותרות ב-2018 בעקבות רכישת חברת מוצרי התינוקות שילב מידי צמד מייסדיה, שושי ואיציק אורן, ומכירת 50% ממנה תמורת קרוב ל-40 מיליון שקל לידי קבוצת האופנה פוקס, חודשים ספורים לאחר מכן. בסוף שנת 2020 הגדילה פוקס את חלקה בשילב ל-70%.