אספן גרופ, אלטשולר שחם פרופרטיז ושלמה ביטוח רוכשות בניין משרדים בהולנד תמורת 76 מיליון אירו

לאחר העסקה ימנה הפורטפוליו של אספן בהולנד 19 נכסים בשווי כולל של כ-1.8 מיליארד שקל • דמי השכירות השנתיים מהנכס מסתכמים בכ-5 מיליון אירו

בניין המשרדים שאספן גרופ רכשה עם אלטשולר שחם פרופרטיז ושלמה ביטוח / צילום: באדיבות החברה
בניין המשרדים שאספן גרופ רכשה עם אלטשולר שחם פרופרטיז ושלמה ביטוח / צילום: באדיבות החברה

אספן גרופ  ממשיכה להרחיב פעילותה בשוק ההולנדי. החברה הודיעה היום (א') שהתקשרה יחד עם אלטשולר שחם פרופרטיז, שלמה ביטוח ושותף הולנדי נוסף, בהסכם לרכישת מלוא הון המניות של חברה המחזיקה בבניין משרדים בעיר אמרספורט בהולנד. אספן, באמצעות חברה בת בבעלותה המלאה, תחזיק בנכס בשיעור של 32.99%.

היקף העסקה כ-76 מיליון אירו, כאשר חלקה של אספן הוא כ-25 מיליון אירו. גם אלטשולר שחם פרופרטיז ושלמה ביטוח יחזיקו ב-32.99% מהנכס כל אחת, בעוד שהשותף צד ג' יחזיק ב-1.03%. 

שטח הנכס הוא כ-30 אלף מ"ר ושיעור התפוסה בו עומד על כ-94%. בין השוכרים הגדולים בנכס אפשר לציין את בנק ABN Amro וחברת הפרמצבטיקה  גלקסו סמית' קליין (GSK). תקופת השכירות הממוצעת עומדת על כשבע שנים ודמי השכירות השנתיים בנכס עומדים על כ-5 מיליון אירו.

גיא פרג, יו"ר אספן גרופ: "רכישת הנכס הינה צעד נוסף ביישום האסטרטגיה העסקית של החברה להמשך התמקדות והרחבת פעילותינו בשוק המשרדים בהולנד, בו אנו ממשיכים לזהות פוטנציאל צמיחה והצפת ערך. הנכס ממוקם בעיר מרכזית בהולנד ומושכר לשוכרים חזקים ואיכותיים. נמשיך להרחיב את פעילותינו בהולנד ובישראל, תוך גישה אקטיבית של השבחת פורטפוליו הנכסים, הגברת יעילותם התפעולית ואיתור הזדמנויות עסקיות ליצירת ערך לבעלי המניות. כל זאת לצד המשך צמצום פעילותינו בגרמניה והמשך ביצוע צעדים לשמירה על איתנותה הפיננסית של החברה, ובהם הרחבת האג"ח המוצלחת שביצענו החודש שלצד פעולות נוספות שביצענו מביאה להוזלה משמעותית בעלויות המימון של החברה והארכת מח"מ ההתחייבויות".