התו הירוק מתרחב: איפה ניתן להיבדק לקורונה, וכמה זה יעלה?

מעתה, מי שאינו מחוסן יוכל להיכנס למקומות שמוגדרים בתו הירוק רק אחרי שיציג תוצאות בדיקת קורונה שבוצעה יממה לפני הכניסה • תוקף הבדיקות המהירות הוא 24 שעות בלבד, כך שהן עשויות להפוך להוצאה קבועה עבור רבים

מתחם בדיקות קורונה מהירות / צילום: באדיבות סופיה ישראל
מתחם בדיקות קורונה מהירות / צילום: באדיבות סופיה ישראל

מהיום (א') הורחב התו הירוק כך שמי שאינו מחוסן יוכל להיכנס למקומות שמוגדרים תחת התו הירוק רק לאחר שיציג בדיקת קורונה שבוצעה 24 שעות לפני הכניסה. מדובר באירועי תרבות וספורט, בתי מלון, חדרי כושר, מסעדות, ברים, בתי קפה וחדרי אוכל, כנסים ובתי תפילה ליותר מ-50 משתתפים.

מקומות הבילוי שימשיכו לפעול ללא תו ירוק כוללים חנויות, קניונים, בריכות, מוזיאונים, ספריות, פארקים לאומיים ושמורות טבע ועוד. יצוין כי מהיום חלה חובת עטיית מסכה גם במקומות פתוחים בהם יש התקהלות של 100 אנשים לפחות.

הבדיקה המהירה, שמהווה תנאי כניסה למקומות רבים למי שאינו מחוסן, אמורה לספק תשובה בתוך 15 דקות. את העלות של הבדיקה מממנים הנבדקים, והיא תקפה ל-24 שעות בלבד, כך שלמעשה יש לבצע אותה לפני כל כניסה לאתר או למקום בילוי שדורש את הבדיקה ממי שאינו מחוסן. 

ילדים פטורים עד ה-20.8 מבדיקה בכניסה למקומות שבמתווה התו הירוק. לאחר מכן, הם יוכלו לבצע במימון ציבורי בכל אחד ממוקדי הבדיקות המהירות - למד"א יש 120 מוקדים כאלה ברחבי הארץ ויש מוקדים של חברות פרטיות נוספות.

מה המחירים?

ב-120 תחנות מד"א מבוצעות בדיקות מהירות במסגרת התו הירוק/התו השמח, המחיר לבדיקה הוא 52 שקל ויש לשים לב כי תוקף הבדיקה הוא 24 שעות כאשר מדובר בבדיקת אנטיגן ולא בבדיקת PCR. יש להזמין מראש תור לבדיקה.

בחלק מסניפי סופר פארם ניתן לבצע בדיקה מהירה באמצעות חברת איכילוב well. אין צורך בהזמנת תור מראש. המחיר: 60 שקל ו-52 שקל למחזיקי כרטיס האשראי לייף. בדיקות אלה מצטרפות לבדיקות שמציעה הרשת ליוצאים לחו"ל.

במתחמים שבהם פועלת הבדיקה המהירה של סופיה, המחיר הוא 69 שקל לכל בדיקה - הבדיקות מבוצעות למשל בסניפי ביקורופא, במרכזים רפואיים, בתחנות יוסי אמבולנס ועוד.

בכ-20 סניפי Be מבית שופרסל ניתן לבצע בדיקה מהירה במחיר של 79 שקל (ו-69 שקל למחזיקי כרטיס אשראי שופרסל). הבדיקה מבוצעת על ידי מערך הדיגום של המרכז הרפואי שיבא וחברת טרגט-מרקט (המבצעת גם את בדיקות ה-PCR לטסים לחו"ל המתבצעות בסניפי הרשת).

הבדיקה המהירה תקפה כאמור ל-24 שעות בלבד ותוצאות הבדיקה מועברות גם לקופות החולים לצורך מעקב. בחלק מהמדינות הבדיקות המהירות משמשות כאישור לכניסה גם בטווח של 72 שעות ובחלקן מחיר הבדיקה מסובסד או שניתן בחינם על ידי המדינה.