בית המשפט אישר כינוס אסיפות נושים לאקספון

בכינוס האסיפות יתברר מי מבין ההצעות לרכישת פעילות אקספון וחברת הבת מרתון, היא הרצינית ביותר ותזכה לאמון הנושים

עו''ד עמית לדרמן, מנהל ההסדר של אקספון / צילום: אתר משרד AYR
עו''ד עמית לדרמן, מנהל ההסדר של אקספון / צילום: אתר משרד AYR

שופטת בית משפט המחוזי לוד עירית וינברג-נוטוביץ אישרה כינוס אסיפות נושיםלחברת אקספון. המשמעות היא שכל ההצעות לקידום פתרון לחברה יידונו כעת במסגרת אסיפות הנושים והם אלו שיידרשו להכריע בין החלופות השונות שיונחו בפניהם בכפוף לאישור בית המשפט.

כרגע, בידי מנהל ההסדר שמונה מטעם בית המשפט יש הצעה אחת מרכזית של חברת ויידלי מובייל בבעלות שמעיה רייכמן, ועוד פניות לקבלת מידע והתעניינות מצד קבוצת משקיעים בראשות איציק בן אליעזר מנכ"ל החברה לשעבר, וחברת פרטנר. שתי הפניות כפופות לבדיקות נאותות ותנאים נוספים.

החלטת בית המשפט לאשר כינוס אסיפות נושים מגדירה את מסגרת התהליך בדרך למכירת החברה, כאשר בתוך שבועיים יידרש כל מי שמעוניין לרכוש את החברה או את הפעילויות שלה, לגבש הצעה סדורה שתוצג בפני הנושים.

בית המשפט לא קיבל את טענת סלקום שהתנגדה לכינוס אסיפות הנושים וטען שככל שיהיו לחברה השגות הן יובאו לבירור באסיפות. בכך קיבל בית המשפט את עמדת מנהל ההסדר, עו"ד עמית לדרמן, שטען כי מצבה של החברה הולך ומדרדר ואין זמן לחכות אחרת החברה תיקלע לחדלות פירעון.

יוסבר כי ההצעה של ווידלי מובייל היא לרכישת הפעילות הנייחת והסלולרית כאחד, ואילו הפניות של פרטנר וקבוצת המשקיעים בראשות בן אליעזר היא לרכישת הפעילות הסלולרית בלבד (אקספון היא חברת האם המחזיקה בפעילות הקווית, ומרתון היא חברת בת שלה המחזיקה בפעילות הסלולרית), ומכאן שמבחינת הנושים ייתכן ויעדיפו פתרון כולל.