סיוה פרסמה דוחות; המניה צונחת בכ-6% בניו יורק

במחצית הראשונה של 2021 הכנסותיה של סיוה הסתכמו ב-55.9 מיליון דולר, צמיחה של 18.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2020

גדעון ורטהייזר, מנכ''ל סיוה / צילום: איל יצהר
גדעון ורטהייזר, מנכ''ל סיוה / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה סיוה עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השני, כשרשמה הכנסות של 30.5 מיליון דולר - גבוה ב-5.1 מיליון דולר מהתחזיות, וכן רווח נקי Non-GAAP של 22 סנט למניה - פי 2 מתחזיות האנליסטים.

סיוה מספקת טכנולוגיות לשבבים בתחומי הקישוריות האלחוטית והחישה החכמה. החברה פועלת במודל שבו יש לה הכנסות ממכירת רישוי לשימוש בטכנולוגיה שלה, וכן מתמלוגים שהיא מקבלת כשהמוצר הסופי שבו משולבת הטכנולוגיה נמכר בשוק. ברבעון השני של השנה, ההכנסות מתחום הרישוי הסתכמו ב-15.5 מיליון דולר, צמיחה של 14.8% לעומת הרבעון המקביל, וההכנסות מתמלוגים צמחו ב-48.1% ל-14.9 מיליון דולר. ההכנסות מתמלוגים כללו גם תשלום של 3.3 מיליון דולר שהתקבל לאחר יישוב מחלוקת על גובה תמלוגים ממוצרים שסופקו בעבר.

על-פי כללי החשבונאות המקובלים, נרשם ברבעון רווח נקי של 315 אלף דולר, בהשוואה להפסד של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול סעיפים חשבונאיים שביניהם התגמולים ההוניים לעובדים והוצאות שקשורות לרכישה שבוצעה לאחרונה, נרשם רווח נקי Non-GAAP של 5.1 מיליון דולר, עלייה של 76.5% לעומת הרבעון המקביל.

במחצית הראשונה של 2021 הכנסותיה של סיוה הסתכמו ב-55.9 מיליון דולר, צמיחה של 18.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. לפי כללי GAAP , החברה רשמה הפסד נקי של 3.3 מיליון דולר, גבוה מההפסד בתקופה המקבילה שהסתכם ב-2.3 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הנקי הסתכם ב-5.3 מיליון דולר, שהם 23 סנט למניה.

בסוף הרבעון השני היו לסיוה כ-137 מיליון דולר בקופה, ירידה לעומת התקופה המקבילה על רקע רכישה שהחברה ביצעה - סיוה שילמה 33 מיליון דולר תמורת Intrinsix שמכניסה אותה לשוק החלל ולשוק הביטחוני בארה"ב.

סיוה מעלה תחזיות ל-2021 וצופה צמיחה של 20% לעומת 2020 והכנסות של 119-121 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת ל-116-117 מיליון דולר. ברבעון השלישי הרווח הגולמי יהיה 81%.

החברה עדכנה גם על הסכם משמעותי שנחתם לאחרונה עם ספקית שבבי סלולר בולטת מסין, אחת מחמש ספקיות השבבים הגדולות בשוק הסמארטפונים הסיני, וההסכם צפוי להגדיל את התמלוגים של סיוה.

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר: "תוצאות הרבעון השני היו מצוינות הן ברמה הכספית - עם הכנסות שיא, והן ברמה התפעולית - עם הגידול בביקוש לטכנולוגיות שלנו בקרב יצרנים בשווקי ה- IoT ודור 5. רכישת Intrinsix במהלך הרבעון מרחיבה את שווקי היעד שלנו לתחומי החלל והביטחון הגדולים. בנוסף, המודל העסקי שלנו התרחב וכולל כעת גם את היכולת להציע ללקוחות פתרונות אופטימליים המבוססים על מגוון מוצרי הקניין הרוחני של סיוה, המשלבים טכנולוגיות RF, mixed signal , ומעבדי אבטחת מידע. מדובר בטכנולוגיות בעלות יתרון תחרותי המאפשרות לייעל תכנון שבבים מורכבים".

מניית סיוה עלתה ב-11.6% מתחילת השנה (עד לפתיחת המסחר היום) ושווי השוק של החברה בנאסד"ק הוא 1.16 מיליארד דולר. כעת רושמת המניה ירידה של כ-6% במסחר בניו יורק.