חניה | בלעדי

חניתם בת"א שלא כחוק בחניית אוטותל? חיישן מיוחד "ילשין" עליכם

עיריית תל אביב הציבה לאחרונה 60 חיישנים בחניות אוטותל שפרוסות באזורים שונים בעיר, בניסיון להילחם בתופעה של רכבים שחונים שלא כחוק בחניות ששמורות לרכבי המיזם • מנהל מחלקת הפיקוח בעירייה: "הסיכוי כעת לאכיפה הופך לגבוה מאוד"

אוטותל / צילום: רונן טופלברג
אוטותל / צילום: רונן טופלברג

עיריית תל אביב החלה בהצבת חיישנים בקרבת חניות אוטותל בניסיון לצמצם משמעותית את התופעה שבמסגרתה נהגים מחנים בחניות השמורות לפרויקט את רכביהם הפרטיים. לטענת העירייה הצבת החיישנים, בעלות של מאות אלפי שקלים, נהגתה לאור הצטברות תלונות בקרב משתמשי אוטותל שמבקשים להחנות את הרכבים בחניות המיועדות להם, אך אלה תפוסות פעמים רבות בניגוד לחוק. נכון לעכשיו הוצבו 60 חיישנים בחניות שונות, כחלק מפיילוט של העירייה.

"הסיפור התחיל מתלונות של משתמשים שמאוד אוהבים את השירות ואת הרעיון של אוטותל ולדאבונם הם מגיעים לחניות ואין איפה לשים את האוטו, כשהרעיון הוא למצוא חניה בקלות ובכך לעודד את המיזם שהוא בא כאלטרנטיבה לשימוש ברכב פרטי כחלק מארסנל של כלים כמו שבילי אופניים ותחבורה ציבורית בכדי להפסיק ולהשתמש ברכבים פרטיים", הסביר לגלובס מנהל אגף הפיקוח בעירייה, יאיר אמר.

מיזם אוטותל פועל מזה כשלוש שנים, והוא מיועד לנסיעות קצרות בתוך העיר. מדובר בפרויקט השכרת רכבים לפי דקה שהעירייה מפעילה, בין היתר בכדי לצמצם את כמות הרכבים הפרטיים שנוסעים בעיר.

"צי" רכבי הפרויקט עומד על כ-360, מתוכם כ-100 הם רכבים חשמליים, כאשר עבור רכבים אלה הוכשרו מאות עמדות חניה שהמדרכות לצידן צבועות בירוק לבן, אם כי ניתן להחנות את הרכבים גם בחניות כחול לבן רגילות ואף בחניונים מוסדרים. לפי נתוני העירייה נכון לחודש שעבר במיזם היו רשומים 11,227 מנויים, כאשר ממוצע ההזמנות לנסיעות יומיות עמד על 1,601. עוד מלמדים הנתונים על עלייה בחודשים האחרונים של פרמטרים שונים במיזם כמו מספר המנויים, ממוצע ההזמנות ליום, וממוצע דקות הנסיעות ביום.

לדברי אמר, החיישן עובד בצורה כזו שהוא מזהה אם הרכב שחנה בחניה שמיועדת לאוטותל, שייך לפרויקט. אם לא מדובר ברכב אוטותל, אזי נשלחת קריאה למוקד העירוני, ומשם יוצא דיווח לפקח שמגיע למקום ומטפל באירוע כמו בכל עבירה אחרת. "השימוש בחיישנים בא להעביר מסר לציבור גם שבעירייה מתייחסים ברצינות לתלונות של המשתמשים ומהצד השני להתריע על חניה אסורה, תוך שהסיכוי שלכם להיאכף הוא מאוד גבוה", מסביר אמר.