מקורות | בלעדי

40 חברות מסתערות על מטה מקורות בתל אביב

החברה הממשלתית פרסמה רק לפני כשבועיים מכרז לרכישת הבניין ברחוב לינקולן שבו ממוקמים כיום משרדיה • בין המתעניינות: שיכון ובינוי, קרן ריאליטי, ישראל קנדה ומליסרון • המכרז כולל גם את הקמת מטה החברה החדש בחולון

מטה חברת מקורות בת''א / צילום: תמר מצפי
מטה חברת מקורות בת''א / צילום: תמר מצפי

40 חברות רכשו עד כה את מסמכי המכרז לרכישת בניין מטה חברת המים מקורות שברחוב לינקולן בתל אביב, שפורסם לפני פחות משבועיים - כך נודע לגלובס. ההתעניינות הנרחבת במכרז נובעת מהמיקום יוצא הדופן של השטח, שסמוך לשדרות רוטשילד, ולמתחם חסן ערפה שאמור להפוך למרכז עסקים תוסס שיכלול 13 מגדלים. בסמוך לבניין מטה החברה נשלמת בימים אלה בנייתה של תחנת קרליבך, שצפויה להיות אחת מתחנות הרכבת הקלה הגדולות של תל אביב, היות שהיא מהווה מפגש של שני קווים - האדום והירוק.

מבדיקת גלובס את רשימת רוכשות מסמכי המכרז עולה כי כמה מהחברות הגדולות בתחום הנדל"ן בישראל מתמודדות על הבניין, בהן: שיכון ובינוי , קרן ריאליטי, ישראל קנדה , מליסרון , מנרב אפריקה ישראל, פרשקובסקי, אמות השקעות וחברת י.ח. דמרי. מי שעוד מתעניינות במכרז הן שתי חברות שהתמקדו בשנים האחרונות באותו אזור של העיר: אקרו נדל"ן, שיוזמת את מספר הפרויקטים הגדול ביותר במתחם חסן ערפה, וחברת לוינשטיין.

התוכנית המאושרת של בניין מקורות שברחוב לינקולן 9 כוללת הריסה של המבנה ותתי חלקות נוספים. במקום ניתן להקים מגדל בן 25-30 קומות, שיכלול כ-54 אלף מ"ר, שיועדו למשרדים, מסחר, מגורים ומלונאות.

פינוי - בינוי

לפי תנאי המכרז, החברה שתזכה תתחייב לבנות את מטה החברה החדש בשטחים שמאוכלסים כיום על ידי חברת מקורות בחולון. מדובר בשטח של כ-12 דונם בבעלות כמעט מלאה (כ-97%) של מקורות, והוא ממוקם בסמיכות למקווה ישראל. בשטח בחולון צפוי להיבנות בניין משרדים בן חמש קומות, בשטח בנוי של כ-17 אלף מ"ר. בחברה מסרו כי עלות הבנייה בחולון נאמדת בכמה מאות מיליוני שקלים. בנוסף, המטה החדש ייבנה בבניה ירוקה, כאשר גגות המבנה יכוסו במתקנים סולאריים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות, ובחניון יוצבו עמדות טעינה לרכב חשמלי.

במקורות מעריכים כי ההכרזה על הזוכה תימסר כבר בסוף 2021. הבנייה עצמה תיארך כארבע שנים, כך שהמעבר לחולון יסתיים עד סוף שנת 2025. עוד נמסר מהחברה כי הפינוי של המטה הוא חלק מהחלטת הממשלה על הרפורמה בחברה, במסגרתה התחייבה מקורות לפנות שטחים אטרקטיביים שהחברה מחזיקה בהם באזור המרכז.

מנכ"ל מקורות אלי כהן מסר: "מדובר במהלך היסטורי במסגרתו החברה מפנה שטחים לטובת התפתחות עירונית. המיקום של מטה החברה והקרבה לתחנות הרכבת הקלה שתפעל בתל אביב יאפשרו לדיירים החדשים לוותר על השימוש ברכב צמוד. הכסף שיכנס לקופת החברה ישמש אותה לפיתוח השוטף והמתוכנן של מערכת המים הארצית, כאשר התמורה עשויה לצמצם ואף למנוע עליות עתידיות בתעריף המים שהיו מיועדות למימון תכוניות הפיתוח הלאומיות של מקורות (כ-1.8 מיליארד שקל בשנה)".