הוא לא יחליף את המחשב הנייד שלכם או את המצלמה בטלפון. בדקנו את הטאבלט החדש של סמסונג

במאי השיקה סמסונג את טאבלט Galaxy Tab S7 FE, שבסקירה פעל נהדר, אולם התגלו בו מספר נקודות חולשה; העיקרית שבהן היא איכות המצלמות • המכשיר צפוי להגיע לישראל בחודש ספטמבר, ועדיין אין לו מחיר רשמי

טאבלט Galaxy Tab S7 FE של סמסונג / צילום: יח''צ
טאבלט Galaxy Tab S7 FE של סמסונג / צילום: יח''צ

כשלקחתי את הטאבלט לסקירה, התחלתי לשאול חברים, קולגות ומשפחה - מדוע אנשים משתמשים בטאבלטים? מה שהיה אמור להיות בשורה גדולה בעולם ואף להחליף את המחשבים הניידים, בפועל, התגלה כמוצר פחות מתאים לשימוש יומיומי.

אין ספק שיש בשורה במכשיר שיותר גדול מסמארטפון, אך קטן יותר ממחשב בגודל מלא. כאלו שרוצים להגיע לפגישות או להרצאות ורק לרשום הערות, ימצאו נחמה ענקית בסוג המכשירים האלו. יותר מזה, אמנים, חברות שצריכות להציג דאטה כחלק מהעבודה שלהם ומשתמשים ספציפיים - יגלו שהפתרון בטאבלטים מעולה. אבל אם לא צריכים להשתיק את הילדים ולתת עם מה לשחק, בעידן הסמארטפונים המתפתחים, הטאבלטים יכולים אפילו לשבת בחושך בצד.

וזה מה שהרגשתי כשאחזתי לראשונה ב-Galaxy Tab S7 FE. לא כי המכשיר לא טוב או כי חסר משהו, אלא כי פשוט אין למה. בחודש מאי האחרון, חברת סמסונג השיקה שני טאבלטים חדשים, Galaxy Tab S7 FE ו-Galaxy Tab A7 Lite. בהודעה לעיתונות נכתב על המוצר הראשון, אותו קיבלנו לסקירה, כי יש בו את "התכונות האהובות במחיר סביר". במילים אחרות - המכשיר די דומה ל-Tab S7 ול-Plus שהושקו באוגוסט בשנה שעברה ומהווים אחיו הגדולים. אז במה מדובר?

טאבלט Galaxy Tab S7 FE עם העט של סמסונג / צילום: יח''צ
 טאבלט Galaxy Tab S7 FE עם העט של סמסונג / צילום: יח''צ

הטבאלט כולל מסך LCD בגודל 12.4 אינץ' וברזולוציית 2560X1600. מעבד הטאבלט הוא Snapdragon 750G, מעבד שמונה ליבות של סמסונג. לטאבלט, התומך דור חמישי, יש 2 דגמים אפשריים מבחינת הזיכרון: 4GB RAM לזיכרון הרצה והוא מגיע עם 64GB זיכרון אחסון, או 6GB RAM בשילוב 128GB זיכרון אחסון. בנוסף, אפשר להרחיב עם כרטיס זיכרון חיצוני עד 1TB.

המכשיר עצמו פועל נהדר בעיניי, אם כי הרגשתי שלוקח לו מעט זמן להידלק מחדש. למכשיר יש חיישן זיהוי פנים, שעובד בסדר גמור. לחיישן ייקח כשנייה לזהות אתכם, זאת בהשוואה ניכרת לחיישנים אחרים שאפילו לא שמים לב שהמכשיר מבצע את הבדיקה על הפנים.

האכזבה המרכזית מבחינתי במכשיר היא דווקא במצלמות. זה כאילו בסמסונג אמרו שצריך להביא מכשיר שיצליח לשרוד שיחת זום, וכאן אפשר לסיים. במכשיר יש חיישן 8 מגה פיקסל מאחור, וחיישן 5 מגה פיקסל מקדימה. ברור לחלוטין שלא מצפים במכשיר שכזה לקבל חווית צילום מרשימה או יכולות יוצאות מן הכלל, אך אם כבר משקיעים במכשיר שאמור להחליף בשימושים מסוימים את הנייד או את המחשב האישי, יש מקום לפתרונות יותר טובים, כמו מצלמה יותר מפותחת.

הסוללה של המכשיר עומדת על 10,090 מיליאמפר לשעה, כשהחברה מתחייבת לטעינה מהירה של 45W בעזרת חיבור Type-C. החברה אומרת שייקח לסוללה להיטען במלואה  190 דקות. בשעה 10 בבוקר רוקנתי את הסוללה עד תום. ובאמת, לאחר קצת יותר מ-3 שעות, הסוללה התמלאה לגמרי. במהלך השבועות שהטאבלט היה אצלי, הוא נטען בטווח הזמנים הזה.

המכשיר מעוצב בצורה נקייה להפליא, מזכיר במידה רבה את העיצוב האייפוני של אפל. צריך לציין שהמכשיר מתלכלך בקלות. הפרופיל יחסית דק, מרגיש קליל, בעודו שוקל 608 גרם. הטאבלט מגיע בצבעים - שחור, כסף, ירוק וורוד.

פתרון סביר של ה-S Pen ומקלדת שיוצרת חוויה מקסימלית

על פי ההודעה של החברה, בחבילה של הטאבלט כלול ה-S Pen של החברה. השימוש איתו היה נוח במיוחד, בעיקר בזכות החוד השפיצי. התחושה חלקה ונהניתי להשתמש בו על גבי המכשיר. העט מיועד לכאלו שעושים בו שימוש ספציפי, כמו ציירים או אמנים. אחת הדוגמאות שעלו בכל שיחה שעשיתי על הטאבלט, זה לדוגמה רישום הערות במהלך קורס או הרצאה. כשהתנסיתי בזה בשיחות שעשיתי, גיליתי שזה פתרון סביר, אך מיותר כשיש מחשב נייד או מחברת פשוטה. המעבר לטכנולוגיה ומסך, יכול להיות מסובך לפעמים ולא מצדיק רכישה של טאבלט בעיניי, שכן צריך להיזהר יותר בשימוש עם הטאבלט, שעשוי להיות שביר יותר. מה שכן - אין ספק שסמסונג נותנת חוויה כוללת - בעזרת הפתקים בטאבלט, תוכלו להמיר את כתב היד שלכם לטקסט או ליצור תגים אוטומטיים כדי לחפש כמו שצריך פתקים בצורה יותר חכמה.

בשנה האחרונה, נאלצנו לעבוד מהבתים ולמצוא פתרונות לעבודה יעילה וטובה. סמסונג מציגה את הטאבלט הזה כאחד שיטפל לכם בצורה המיטבית בריבוי המשימות. באמצעות חלון Multi-Active, סמסונג תאפשר לכם לפתוח שלוש אפליקציות בבת אחת ולעבוד במקביל. ובתוך כל זה, החברה מאפשרת לכם לרכוש עוד מוצרים שיעשו לכם את העבודה הזו הרבה יותר קלה. לדוגמה - Book Cover Keyboard שלה, מה שמאפשר לחבר מקלדת לטאבלט וליצור את החוויה המקסימלית. את הסקירה שלי ביצעתי ללא כיסוי מקלדת, ואין ספק שזה השפיע לרעה על החוויה שלי מאחר ששלל פיצ'רים אפשריים היו חסרים וחלקיים. כיסוי המקלדת עדיין צפוי לספטמבר, כך שאין עדיין מחירים כמה זה יעלה בנוסף.

יתרה מזאת, החברה פיתחה תוכנה בשם Samsung DeX המאפשרת לחבר את הנייד או הטאבלט, ולהציג את זה על מסך יותר גדול. ניסיתי לבצע זאת בעצמי בעזרת הטאבלט Tab S7 FE ומהר מאוד הבנתי שאפשרי לחבר רק את הניידים של סמסונג למחשב שולחני. מי שרוצה לטאבלט, כדאי שיקרא את ההנחיות באתר סמסונג כי "מכשירי טאבלט לא תומכים ב-Samsung DeX במחשב שולחני". מה שכן אפשר לעשות, הוא לחבר את הטאבלט בעזרת כבל HDMI עם מתאם ל-Type-C, ולחבר ישירות למסך חיצוני.

המכשיר צפוי להגיע לישראל בחודש ספטמבר, ועדיין אין לו מחיר רשמי. הגיוני שהמחירים בחו"ל יהיו דומים למחירים בישראל, כך שחברת סאני, היבואנית בישראל, צפויה למכור את המכשיר באזור ה-2,500 שקלים.