הפסד בתביעה ייצוגית פגע בתוצאות של סלקום ברבעון השני

סלקום סיימה את הרבעון עם הכנסות של כמיליארד שקל, צמיחה של 17.3% המיוחסת לאיחוד תוצאות גולן טלקום ולעלייה בהכנסות ממכירת ציוד קצה • עם זאת, בשורה התחתונה נרשם הפסד של 14 מיליון שקל, אך בנטרול ההפרשה בגין התביעה, החברה הייתה מסיימת את הרבעון עם רווח נקי

מנכ''ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
מנכ''ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

הפסד בתביעה ייצוגית הוביל להפרשה בגובה 32 מיליון שקל, שפגעה בתוצאות חברת התקשורת סלקום ברבעון השני של 2021. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של כמיליארד שקל, צמיחה של 17.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד המיוחסת לאיחוד תוצאות גולן טלקום ולעלייה בהכנסות ממכירת ציוד קצה; עם זאת, בשורה התחתונה נרשם הפסד של 14 מיליון שקל, שמהווה צמצום של כ-70% בהפסד לעומת הרבעון המקביל, אך בנטרול ההפרשה בגין התביעה, החברה הייתה מסיימת את הרבעון עם רווח נקי. נציין כי סלקום מערערת על פסק הדין בתביעה הייצוגית. 

ה-EBITDA המתואם ברבעון (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-297 מיליון שקל, עלייה מ-222 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וגם תזרים המזומנים הפנוי גדל והסתכם ב-62 מיליון שקל, לעומת 24 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מתחילת השנה הכנסות סלקום הסתכמו ב-2 מיליארד שקל, ההפסד הנקי היה 7 מיליון שקל, וה-EBITDA המתואם הגיע ל-568 מיליון שקל.

בחלוקה לפי מגזרי פעילות, המגזר הנייד רשם ברבעון השני עלייה של 28.6% בהכנסות לרמה של 684 מיליון שקל, מתוך זה 461 מיליון שקל הכנסות משירותים ו-223 מיליון שקל הכנסות ממכירת ציוד. ה-EBITDA המתואם במגזר הנייד גדל ב-40% ל-175 מיליון שקל.

בסוף הרבעון היו לסלקום כ-3.2 מיליון מנויי סלולר, עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל המוסברת ברכישת גולן וקיזוז של מנויי דאטה המניבים לחברה הכנסה זניחה, מהרבעון הרביעי של 2020. שיעור הנטישה היה 8.6% וההכנסה החודשית ממנוי סלולר (ARPU) הייתה 47.7 שקל, עלייה קלה לעומת הרבעון המקביל בשל שינוי שיטת ספירת המנויים.

מנגד, במגזר הנייח (הכולל טלוויזיה ותשתית אינטרנט על גבי סיבים אופטיים) ישנה ירידה של 1.9% בהכנסות לרמה של 357 מיליון שקל. ההכנסות משירותים ירדו ב-10% ל-305 מיליון שקל, ואילו מכירת הציוד זינקה יותר מפי 2 ל-52 מיליון שקל, אך לא קיזזה את הירידה בהכנסות משירותים. ב-EBITDA המתואם נרשמה עלייה של 25.8% ל-122 מיליון שקל. בסיום הרבעון היו לסלקום 296 אלף משקי-בית בתחום תשתיות האינטרנט ו-250 אלף מנויי טלוויזיה, עלייה של 4.5% ושל 2%, בהתאמה.

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת סלקום, מסר היום (ה'): "סלקום ממשיכה במגמת השיפור גם ברבעון הנוכחי. השיפור נובע מהפעולות שעשינו ומיישום האסטרטגיה של מיקוד בלקוחות שלנו, הן בהיבט איכות השירות והן בהוגנות ובפשטות.

"במדד איכות השירות 2020, שפרסם משרד התקשורת ברבעון זה, מובילה סלקום בפרמטרים המצביעים על היותה החברה ההוגנת ביותר בשוק התקשורת עם כמות התלונות הנמוכה ביותר ביחס לכמות הלקוחות. כן כולל הדוח סקר שערך משרד התקשורת, ממנו עולה כי סלקום מובילה בשביעות-רצון הלקוחות בנוגע לשירות הטכני לשנת 2020 בתחומי הסלולר והאינטרנט. נמשיך להשקיע בתשתיות ובשיפור איכות ורמת השירות ללקוחות. גם מצבת לקוחות הסיבים שלנו נמצאת בעלייה, ויש לנו כ-113 אלף משקי-בית שמחוברים לרשת הסיבים״.