נכסים ובניין מבקשת לצרף שלושה דירקטורים מטעמה לדירקטוריון גב-ים

על סדר יומה של אסיפת בעלי המניות יעמוד מינויים של מיכאל (מייקי) זלקינד, דורון כהן וברוך יצחק לדירקטורים בגב-ים

בניין גב-ים הרצליה / צילום: איל יצהר
בניין גב-ים הרצליה / צילום: איל יצהר

חברת נכסים ובניין מבקשת לממש את השליטה בחברת הנדל"ן המניב גב-ים, באמצעות מינויים של שלושה דירקטורים מטעמה. אתמול פנתה נכסים ובניין במכתב לדירקטוריון גב-ים, ובו בקשה לזמן בהקדם אסיפה מיוחדת של בעלי מניותיה של גב-ים, שתתכנס במועד הקרוב ביותר האפשרי.

על סדר יומה של האסיפה יעמוד מינויים של מיכאל (מייקי) זלקינד, דורון כהן וברוך יצחק לדירקטורים בגב-ים. זלקינד מכהן כיום כדירקטור בנכסים ובניין וכדירקטור בחברה האם, דיסקונט השקעות (דסק"ש). דורון כהן מכהן כיום כמנכ"ל וכדירקטור בנכסים ובניין (במקביל לתפקידו כמנכ"ל דסק"ש) ואילו ברוך יצחק הוא סמנכ"ל הכספים של נכסים ובניין.

נכסים ובניין  מחזיקה כיום ב-45.5% ממניות גב-ים אולם לא מיוצגת באופן רשמי בידי מי מהדירקטורים הקיימים בגב-ים. כיום כולל דירקטוריון גב-ים שישה חברים, שלושה דירקטורים רגילים ושלושה דירקטורים חיצוניים.

על שלושת הדירקטורים הרגילים נמנים מנכ"ל בנק מזרחי טפחות לשעבר, אלדד פרשר, שמכהן בתפקיד יו"ר גב-ים, וכן יובל ברונשטיין ואילן גיפמן. ברונשטיין כיהן בעברו כמנכ"ל חברת הנדל"ן הגדולה בישראל, קבוצת עזריאלי, ואילו גיפמן כיהן כמנכ"ל חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ.

אם תכונס האסיפה ותאושר מינוי שלושת הדירקטורים החדשים, יגדל מספר חברי הדירקטוריון של גב-ים לתשעה. לשם השוואה, בתקוה בה נשלטה נכסים ובניין בידי בעל השליטה הקודם אדוארדו אלשטיין, היא זכתה גם כן לייצוג של שלושה דירקטורים מטעמה בדירקטוריון גב-ים (שכלל אז שבעה דירקטורים ובהמשך הורחב לשמונה דירקטורים).

מי שעשוי להתנגד באסיפה למינוי הדירקטורים מטעמה של גב-ים הוא איש העסקים אהרון פרנקל, שמחזיק ב-29.3% ממניות החברה. פרנקל גם זכאי להנחות בעלי מניות שאינם בעלי עניין בגב-ים כיצד להצביע לגבי כ-2.2% ממניות החברה, וכמו-כן ברשותו אופציות להגדל שיעור החזקתו ל-36% (כולל המניות בהן הוא זכאי כעת רק להנחות את בעליהן כיצד להצביע).

גב-ים  היא אחת מחברות השכרת המשרדים הגדולות והמובילות בישראל. החברה מתמחה בעיקר בייזום, השכרה וניהול של פארקים עבור חברות הייטק.

לפני כשנה נכנס פרנקל להשקעת ענק בגב-ים, מתוך מטרה להשתלט על החברה, אולם קריסת פעילותו של אדוארדו אלשטיין בישראל שיבשה את תוכניתו של פרנקל. זאת, לאחר שהרוכשים החדשים של מניות השליטה (82.26%) בחברת דיסקונט השקעות - קבוצת משקיעים בראשות חברת מגה אור של צחי נחמיאס וחברת אלקו של האחים מייקי ודני זלקינד - החליטו להוביל מהלך מחודש לביצור השליטה בגב-ים.

כעת ניצבים שני הצדדים זה מול זה עם החזקות מהותיות אולם ללא רוב מוחלט (לפחות 50.01%) בקרב בעלי המניות. לנכסים ובניין אפשרות קלה יותר לכאורה להגיע להחזקה זו, אולם כדי לעלות אל מעבר לשיעור החזקה של 45%, היא נדרשת עפ"י חוק החברות להגיש הצעת רכש מיוחדת ל-5% לפחות ממניות גב-ים.

בתוך כך, דיווחה היום גב-ים על זכייתה במכרז מינהל הדיור הממשלתי, להקמה והשכרת מבנה ייעודי בפארק גב-ים חולון עבור משרדי ממשלה, בשטח כולל של כ-29 אלף מ"ר, מתוכם כ-15.5 אלף מ"ר עילי. המבנה מיועד בין היתר לבית המשפט האזרחי, לרשות המיסים, משרד התעסוקה, רשות האוכלוסין וההגירה, לשכת רישום מקרקעין, משרד הקליטה, משרד התחבורה ועוד.

הסכם השכירות בפרויקט נקבע לתקופה של 10 שנים בתמורה לסכום של כ-14 מיליון שקל בשנה. לדברי אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, החברה רואה בתחום הקריות הממשלתיות מנוף צמיחה משמעותי והזכייה במכרז האמור עומדת בקנה אחד עם היעד אותו הציבה לעצמה החברה, להרחבת פעילותה בתחום זה.