מה אפשר ללמוד מלינוי אשרם על ניהול

ללינוי אשרם הייתה סבלנות רבה כדי לצלוח את כל הקרבות בדרך, היא לא נשברה  מהכישלונות ונמנעה מחטא ההיבריס לנוכח ההישגים • איך גם אתם כמנהלים תצליחו להביא את המדליה לארגון?

לינוי אשרם מציגה את מדליית הזהב לאחר הנחיתה ארצה / צילום: Associated Press, Ariel Schalit
לינוי אשרם מציגה את מדליית הזהב לאחר הנחיתה ארצה / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

מדליית הזהב שבה זכתה לינוי אשרם הסעירה מדינה שלמה. לרגע אחד עמדנו כולנו על הפודיום יחד איתה, מזילים דמעות ושרים את ההמנון. זה היה הישג אישי שהפך ללאומי כשצעירה אחת מראשון לציון ניפצה את תקרת הזכוכית ואת ההגמוניה שהוחזקה בידי רוסיה מאז ומעולם. ניצחון גדול שנבע משנים רבות של מאמץ והשקעה.

מה אפשר ללמוד מההצלחה הזו על ניהול? איך תביאו אתם את מדליית הזהב לארגון שלכם?

1. ניצחון מערכתי: הרבה קרבות, מוצלחים יותר או פחות, היו אבני הדרך לניצחון. ברגע האמת, עמדו עם לינוי על הפודיום גם מפלות וניצחונות העבר: החישוק שברח ומדליית הזהב שלה מאליפות אירופה. רגע השיא הזה לא היה קורה בלעדי כל אלה. נדרשת סבלנות רבה ואמונה כדי לצלוח את כל הקרבות בדרך, לא להישבר מכישלונות ולהימנע מחטא ההיבריס לנוכח ההישגים.

2. התאוששות מהירה מנפילות: כשהתחרות כה קשה וכל שבריר שנייה קריטי, אין רגע דל. היכולת של לינוי להתאושש מהנפילה ולחזור לרחבה במלוא הביטחון מופלא ממש. זה דורש אופטימיות, אמון עצמי, חוסן וגמישות. וגם מאמנת אחת שמכירה אותה ויודעת מה להגיד ברגע הנכון.

3. ביחד זה תמיד יותר טוב: המעטפת של לינוי - המשפחה, המאמנת שלה, חברי המשלחת - עטפה אותה מכל צד. החיבוקים של איילת זוסמן ושל ניקול זליקמן בדקות האחרונות מורטות העצבים ושיחת התמיכה של אלה סמופאלוב בלטו במיוחד לנוכח עמידתה הבודדה של יריבתה, שאפילו אחותה התאומה לא העזה להתקרב אליה. ניכרו הסינרגיה והחיבור בין המאמנת שראתה את הפוטנציאל, האמינה בו ואפשרה לה לממשו.

4. נחישות, התמדה ומכוונות: הדרך לפסגה קשה, רוויה בהזדמנויות לחשב מסלול לאחור. אבל התכוונות, מסירות, נחישות ולהט הכרחיים כדי להשיג את המטרה. המוטיבציות הפנימיות הניעו אותה עוד קדימה.

5. הסטוריטלינג הוא המלך: כל פרט בהופעה של לינוי בתחרות הגמר תוכנן בקפידה כדי לספר סיפור: הנרטיב של ישראל שוחרת השלום לצד הכבוד למסורת היפנית היו שזורים בבחירות המוזיקליות, בבגדים שלבשה ובמהלכים שביצעה. הם שזרו עוצמה עם רוך, התרסה לצד רכות ובעיקר התבססו על היכולות והחוזקות שלה כדי להפיק את מלוא הפוטנציאל שגלום בה.  

סמדר תדמור היא מנכ"לית ConnAction HR, מומחית בפיתוח מנהיגים וארגונים