23 נוסעים נתפסו בנתב"ג עם בדיקות קורונה מזויפות. מה העונש שהם קיבלו?

החשד עלה מנציגי חברת התעופה יונייטד איירליינס שבחנו את אישורי הנוסעים • בעקבות חשדם הוזעקו נציגי משרד הבריאות, והתברר כי הבדיקות שהציגו הנוסעים אכן מזויפות • הנוסעים הורדו מהטיסה מיידית, עוכבו לחקירה משטרתית ונקנסו

נתב''ג / צילום: תמר מצפי
נתב''ג / צילום: תמר מצפי

מכת זיופי בדיקות הקורונה צוברת תאוצה: משרד הבריאות ומשטרת ישראל מודיעים כי אתמול (ד') נתפסו 23 נוסעים שהיו בדרכם לניו יורק אשר הציגו בדיקות קורונה מזויפות. החשד עלה מנציגי חברת התעופה יונייטד איירליינס שבחנו את אישורי הנוסעים. בעקבות חשדם הוזעקו נציגי משרד הבריאות, והתברר כי הבדיקות שהציגו הנוסעים אכן מזויפות.

הנוסעים הורדו מהטיסה מיידית, עוכבו לחקירה משטרתית, נקנסו אחרי ששוחררו בערבות, ופרטיהם נמסרו לרשויות בארה"ב. עוד דווח כי "נבחנות אפשרויות נוספות באכיפה".

נציין כי הקנס שקיבלו הזייפנים עומד על 5,000 שקל, וכי נשקלת האפשרות שתיאסר כניסת הנוסעים הללו לישראל לתקופה של 5-10 שנים. 

כל יום גם מתגלים 6-10 מאומתי קורונה שמגיעים לנתב"ג ומנסים לצאת מהארץ. הם נקנסים על הפרת בידוד ונשלחים חזרה לבידוד. 

כמו כן, בכל יום מימי השבוע מתגלים בנתב"ג כ-15 נוסעים שמציגים בדיקות קורונה מזויפות. מדובר בבדיקות שדורשות מדינות לכניסת תיירים אליהן - בדומה לדרישות של ישראל מכל הנכנסים אליה - כך דוגמת ארה"ב. את הזיופים קונים הנוסעים בדרכים מגוונות ובקלות יחסית. הנוסעים שנתפסים נקנסים וחוזרים על עקבותיהם. אלא שייתכן כי קנס של 5,000 שקל אינו מרתיע לאור ממדי התופעה.

מכת זיופי בדיקות הקורונה קיימת לאורך התקופה האחרונה, והנושא אף הועלה לאחרונה על-ידי השר לשיתוף-פעולה איזור עיסאווי פריג' בדיון בממשלה.