דיווח: גרמניה תכריז על ישראל "מדינה בסיכון גבוה" לתחלואת קורונה

הממשלה הגרמנית מתכוונת לדרוש ממי שמגיע מהארץ להיכנס לבידוד אם אינו מחוסן, לפי דיווחי כלי תקשורת אירופאיים • לפי הדיווחים, גם טורקיה וארה"ב יוכרזו כמדינות בסיכון גבוה • מוערך שההנחיות החדשות יחולו מיום ראשון הקרוב

התור לבדיקת קורונה לנתב''ג, יוני האחרון / צילום: תמונה פרטית
התור לבדיקת קורונה לנתב''ג, יוני האחרון / צילום: תמונה פרטית

ממשלת גרמניה מתכוונת להכריז על ישראל כ"מדינה בסיכון גבוה" לתחלואת קורונה, ולדרוש ממי שמגיע מהארץ להיכנס לבידוד אם אינו מחוסן. כך דיווחו היום כלי תקשורת במדינה, כאשר הרקע לשינוי הסיווג הוא התחלואה המזנקת בישראל בשבועות האחרונים. לפי הדיווחים, גם טורקיה וארה"ב יוכרזו כמדינות בסיכון גבוה. 

הודעה רשמית טרם פורסמה על ידי מכון רוברט קוך, האחראי להנחיות. לא ידוע ממתי יחולו ההנחיות החדשות, אולם כלי התקשורת העריכו כי מדובר ביום ראשון הקרוב.

גם רומניה מחמירה את תנאי הכניסה לישראלים. החל מיום ראשון יוכלו להיכנס בלי בידוד רק מחוסנים, ילדים עד גיל 6, ילדים עד גיל 12 בהצגת בדיקת קורונה שנעשתה עד 72 לפני הטיסה, או מי שישהה פחות מ-72 שעות במדינה. מי שאינם מחוסנים יידרשו ל-14 ימי בידוד.

נכון לעכשיו, מי שנכנסים ממדינות בסיכון גבוה אך מציגים אישור חיסון פטורים מבידוד. מי שאינו מחוסן נדרש להציג בדיקת PCR שלילית בכניסה למדינה וכן להיכנס לבידוד של עשרה ימים, אותו ניתן לקצר אחרי בדיקה ביום החמישי לבידוד. הסיווג של טורקיה כמדינה בסיכון גבוה לתחלואת קורונה ככל הנראה יתרחש רק ביום שלישי, בשל הנוסעים הרבים בקווים בין גרמניה לטורקיה, כולל נופשים שמבלים בה כעת את חופשת הקיץ או מבקרים משפחה, דיווחו כלי התקשורת.

באפריל האחרון הסיר האיחוד האירופי - ובעקבותיו רוב מדינות אירופה - את ישראל מרשימת המדינות בסיכון לתחלואה, וישראל הצטרפה לרשימה מצומצמת של מדינות כמו ניו זילנד, אוסטרליה וסינגפור. עד כה, כל אזרח ישראלי היה יכול להיכנס לגרמניה ללא בידוד, כולל למטרות תיירות, וכולל מי שלא התחסנו.