לאחר זינוק של 300% במניה: רווח של 50 מיליון שקל לקסטרו ברבעון השני

קבוצת קסטרו-הודיס פרסמה תוצאות רבעוניות חזקות, כאשר הכנסותיה זינקו ב-56%, והיא רשמה שיפור בפרמטרים התפעוליים • בשורה התחתונה, הרבעון השני הסתיים עם גידול של 52.3% ברווח הנקי ל-50 מיליון שקל; ובמחצית הראשונה נרשם רווח נקי של 65.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 54.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

חנות של קסטרו ברמת גן / צילום: יח''צ-יונתן בלום
חנות של קסטרו ברמת גן / צילום: יח''צ-יונתן בלום

מניית קסטרו נסחרה היום (ב') בעלייה של כ-7%, לאחר שחברת האופנה פרסמה דוחות חיוביים לסיכום הרבעון השני של 2021. הכנסות החברה ברבעון צמחו ב-55.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וב-66.8% בהשוואה לרבעון הקודם השנה, והסתכמו בכ-439 מיליון שקל. במחצית הראשונה של השנה, ההכנסות צמחו ב-24.1% לרמה של כ-702 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, הרבעון השני הסתיים עם גידול של 52.3% ברווח הנקי ל-50 מיליון שקל; ובמחצית הראשונה נרשם רווח נקי של 65.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 54.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020. 

 
  

קסטרו, שבשליטת משפחת רוטר ובניהולו של רון רוטר, פועלת בתחומי אופנת ההלבשה - במותגים קסטרו, הודיס ואורבניקה, תחום אביזרי האופנה, פעילות טיפוח וקוסמטיקה ופעילויות אחרות. לחברה 374 חנויות ודוכנים בישראל ו-21 בחו"ל, לאחר שמתחילת השנה היא פתחה 6 חנויות חדשות (של המותגים הודיס, אורבניקה, קרולינה למקה וקיקו מילנו) ומנגד סגרה 11 חנויות, רובן של המותג קסטרו.

במחצית הראשונה של 2021 הכנסות קסטרו מתחום ההלבשה היו כ-500 מיליון שקל, לעומת כ-401 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-185 מיליון שקל, צמיחה של 26.5%, ותחום הטיפוח והקוסמטיקה - כ-15.5 מיליון שקל, עלייה קלה של כ-2%. הרווח התפעולי של תחום ההלבשה היה 73.9 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי בתקופה המקבילה, שהושפעה מירידת ערך נכסים, לעומת עליית ערך נכסים במחצית הראשונה של 2021.

בקסטרו מציינים כי נתוני המכירות הושפעו מהותית מסגירת כל חנויותיה הפיזיות בישראל - ב-2020 מאמצע מרץ עד חודש מאי, וב-2021 מתחילת השנה עד ה-21 בפברואר. כמו כן, הייתה השפעה של מבצע "שומר החומות", שהוביל לדברי החברה לירידה משמעותית בביקושים במהלך חודש מאי. על-מנת ליצור השוואה מדויקת יותר, בחברה מציגים את נתוני מכירות החנויות הזהות בנטרול הימים של מבצע "שומר החומות". הפדיון בחנויות הזהות היה כ-195 אלף שקל, לעומת 196 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד; והפדיון החודשי הממוצע למ"ר ירד מעט ל-1,403 שקל, לעומת 1,411 שקל בתקופה המקבילה.

בדוחות מציינת קסטרו כי נכון להיום כל חנויות הקבוצה פתוחות לקהל הרחב ופועלות בהתאים להנחיות. לפי החברה, "על אף שיעורי ההתחסנות הגבוהים בישראל, הגידול בשיעורי ההידבקות בנגיף הקורונה, לאור התפשטות זן דלתא, הביאו בשבועות האחרונים להוראות חדשות בנוגע להגבלות על התנועה במרחב הציבורי". כמו כן, "ככל שקצב התפשטותו של זן דלתא והתחלואה בקורונה לא יאטו, ייתכן כי בחגי תשרי יוטל סגר נוסף, שאופיו והיקפו טרם ידועים. מובן כי ככל שיוטל סגר כאמור, עשויה להיות לכך השפעה, ואף השפעה מהותית, על תוצאות החברה ברבעון השלישי".

בסוף הרבעון השני יתרות המזומנים של קסטרו היו כ-430 מיליון שקל, ובחברה סבורים כי איתנותה הפיננסית מפחיתה את החשיפה לחוסר יציבות משמעותי בשל המשך התפשטות הקורונה.

קסטרו נסחרת בשווי של כ-700 מיליון שקל אחרי עלייה של 300% במניית החברה בשנה האחרונה. לשם השוואה, המתחרה הגדולה פוקס נסחרת בשווי שוק של 5.3 מיליארד שקל. 

בקרוב - CASTRO HOME

לדברי המנכ"ל רון רוטר, "אנו גאים לסיים את הרבעון השני לשנת 2021 עם שיפור בכל המדדים התפעוליים, עם רווח נקי של 50 מיליון שקל ורווח מצטבר של 65 מיליון שקל בחציון הראשון, יותר מכל שנה שלמה אחרת בעברה של החברה - תוצאות המעידות על המשך המגמה החיובית של הקבוצה, זאת לצד תזרים מזומנים יציב ואיתן". 

רון רוטר מנכ''ל קבוצת קסטרו / צילום: אביב חופי
 רון רוטר מנכ''ל קבוצת קסטרו / צילום: אביב חופי

רוטר הוסיף כי מדובר בתוצאה ישירה של הבשלת האסטרטגיה של הקבוצה והמשך פעילותה להתרחבות וצמיחה. "בימים אלה אנו עומדים ערב השקת רשת חנויות החדשה של CASTRO HOME - רשת כלי הבית והלייף סטייל מבית קסטרו", ציין רוטר.

לדבריו, בתחום המסחר המקוון "מותג האופנה קסטרו נחשב באחד מהאתרים המובילים בישראל ומציב את הקבוצה כאחת השחקניות המרכזיות בשוק מכירות האון-ליין בישראל".