קפיצה בהפקת הנפט של שותפות מודיעין בקולורדו

השותפות הפיקה כ-96.7 אלף חביות נפט ברבעון השני • ההכנסות ממכירת נפט וגז ברבעון השני הסתכמו בכ-5.8 מיליון דולר, זאת בהשוואה להכנסות של כ-390 אלף דולר ברבעון השני של 2020

יו"ר מודיעין, צחי סולטן / צילום: איל יצהר
יו"ר מודיעין, צחי סולטן / צילום: איל יצהר

שותפות מודיעין אנרגיה  פרסמה הבוקר (ב') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2021, הכוללים לראשונה רבעון מלא של תוצאות פעילות הפרויקט המפיק NBP בקולורדו, אשר השלימה את רכישתו ב-5 בפברואר בתמורה ל-20 מיליון דולר.

מהדוחות עולה כי במהלך הרבעון השני הפיקה השותפות כ-96.7 אלף חביות נפט. ההכנסות ממכירת נפט וגז ברבעון השני הסתכמו בכ-5.8 מיליון דולר, זאת בהשוואה להכנסות של כ-390 אלף דולר ברבעון השני של 2020. תזרים המזומנים השוטף הסתכם ברבעון החולף בכ-3.4 מיליון דולר.

לאחרונה פרסמה מודיעין אנרגיה דוח עתודות ותוכנית פיתוח רב-שנתית ומקיפה לפרויקט NPB בקולורדו. תוכנית הפיתוח היא מודולרית וכוללת כ-150 בארות על פני 10 שנים, כאשר בשלוש השנים הראשונות, צפויות להיקדח כ-8 בארות מדי שנה. הבארות מציגות כלכליות גבוהה וכדאיות גם במחירי נפט נמוכים, ומימון התוכנית המודולרית ייעשה מהתזרים מההפקה הקיימת, וכן ממימון ברמת הנכס, על בסיס ההפקה הקיימת.

היקף העתודות בשדה הנפט בקולורדו מוערך בכ-43 מיליון חביות מוכחות (2P), וקצב הפקת הנפט היומית (חלק מודיעין) צפוי לגדול מ-1,100 חביות בשנת 2021, לכ-1,900 חביות בשנת 2023, ולכ-3,000 חביות ב-2025, לאחר השלמת שלב הפיתוח הראשון.

במקביל, פועלת מודיעין אנרגיה לקידום פרויקטי האנרגיה המתחדשת בארה"ב, בהיקף של כ- 150 MW (100%) עליהן דיווחה ובוחנת כניסה לפרויקטים נוספים בתחום הגז והנפט והאנרגיה המתחדשת.

יו"ר מודיעין, צחי סולטן, ציין כי "אנחנו מסכמים בפעם הראשונה רבעון מלא של הפקה מפרויקט קולורדו עם גידול בכל הפרמטרים לעומת הרבעון הראשון. מודיעין צועדת לתקופה של צמיחה מואצת בניצוחה של הנהלה מנוסה עם יכולות מוכחות להוביל קדימה את אסטרטגית הצמיחה של מודיעין הן בתחום הגז והנפט והן בתחום האנרגיות המתחדשות".

המנכ"ל יניב פרידמן ציין כי "הרבעון הזה ממחיש את הפוטנציאל שטמון בפרויקט NPB בקולורדו ואת השינוי הדרמטי שהוא מביא עמו למודיעין אנרגיה: יציבות, תזרים, צמיחה ועשייה. אנחנו מסתכלים קדימה ליישום תוכנית העבודה שלנו לשנת 2022 בפרויקט NBP בקולורדו שפרסמנו לאחרונה, עם רזרבות של 43 מיליון חביות 2P ולהמשך הפיתוח של תחום האנרגיות המתחדשות".