קוצרת רווחים במגל: קרן פימי מציפה ערך של יותר מפי 2 על השקעתה בחברה הביטחונית

לאחר שמגל מימשה לאחרונה את חטיבת הפרויקטים שלה, היא תחלק דיבידנד ענק של 40 מיליון דולר – עיקרו לקרן השולטת בה • קרן פימי רושמת רווח "על הנייר" בגובה של 42.3 מיליון דולר על השקעתה

ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום

פחות משבוע לאחר שהציפה ערך משמעותי מהשקעתה בחברת נייר חדרה, עושה זאת פימי שוב. לפני שבע שנים נכנסה קרן הפרייבט אקוויטי, בראשות ישי דוידי, להשקעה בחברה הביטחונית מגל. בשנה שעברה, כשמניית מגל  דשדשה והקרן רשמה הפסד "על הנייר" מההחזקה, פימי ניסתה להכפיל את ההחזקות שלה בחברה, אך הצעת רכש שהגישה לא הגיעה לרף המינימלי הנדרש, ולכן לא נענתה .

כעבור מספר חודשים ביצעה החברה הצפת ערך משמעותית ראשונה - כפי שנחשף בגלובס, מגל מכרה את חטיבת הפרויקטים שלה לחברת אירונאוטיקס בתמורה ל-35 מיליון דולר, בעסקה שהושלמה בסוף יוני.

כעת, החברה משתמשת בחלק מהכסף שברשותה לחלוקת דיבידנד בסך 40 מיליון דולר, שאת חלקו הגדול תקבל קרן פימי. מדובר בדיבידנד שני שהחברה מחלקת בחודשים האחרונים, לאחר שחילקה 25 מיליון דולר בסוף 2020. בסוף הרבעון השני היו לחברה בקופה 50.5 מיליון דולר ללא חוב.

הדיבידנד שיחולק ב-22 בספטמבר יהיה בגובה 1.725 דולר למניה. חלקה של קרן פימי בדיבידנד יגיע ל-17 מיליון דולר, לאחר שבחלוקה הקודמת היא קיבלה סכום של 10.6 מיליון דולר.

 
  

השקיעה 35.7 מיליון דולר במניות

קרן פימי נכנסה לראשונה להשקעה במגל בקיץ 2014 כשרכשה מניות מידי בעל השליטה הקודם בחברה, נתן קירש, תמורת 22.6 מיליון דולר ולפי מחיר של 3.5 דולר למניית מגל. בשנת 2016 הקרן הגדילה את ההחזקה במסגרת הנפקת זכויות כשרכשה מניות נוספות תמורת 13.1 מיליון דולר ולפי מחיר של 3.86 דולר למניה.

בסך-הכול, קרן פימי רכשה מניות מגל תמורת 35.7 מיליון דולר ובמחיר ממוצע של 3.62 דולר, בעוד שכיום מחיר המניה עומד על 5.11 דולר ומשקף לחברה שווי שוק של 118 מיליון דולר.

שווי החזקתה של פימי בחברה (כ-42.6% מהון המניות) מגיע לכ-50.4 מיליון דולר. הקרן של דוידי רושמת כעת רווח "על הנייר" בגובה של 42.3 מיליון דולר על השקעתה במגל, שבע שנים אחרי שבוצעה - תשואה של יותר מפי 2 על ההשקעה.

מגל תשנה את שמה

מגל הודיעה לאחרונה על כוונתה לשנות את שמה ל-Senstar Technologies, כשמה של החטיבה שלא נמכרה לאירונאוטיקס. מגל, המנוהלת על-ידי דרור שרון, פעלה לפני המכירה באמצעות שתי חטיבות: חטיבת הפרויקטים שפעלה מישראל, המשמשת כ-system integrator בפרויקטים שונים של אבטחת מתקנים רגישים כגון גבולות ונמלים, וחטיבת סנסטאר שפעילותה היא מקנדה והיא מייצרת מוצרי תוכנה, ניהול ואנליטיקה .

החברה החליטה למכור את חטיבת הפרויקטים לאירונאוטיקס כחלק מאסטרטגיה של התמקדות במוצרים, פתרונות ושירותים עתירי טכנולוגיה. החברה פונה לשוקי האנרגיה, הטכנולוגיה, הלוגיסטיקה ואבטחת מתקנים קריטיים ובתי כלא. עבור אירונאוטיקס, שבמסגרת העסקה רכשה גם את מפעל מגל ביהוד, הרכישה היוותה הרחבת הפעילות שלה בתחום הגנת המולדת והשוק הצבאי.

החטיבה שנמכרה היוותה מעל מחצית מהכנסות מגל, אם כי החטיבה שנותרה בידי מגל מציגה שיעורי רווחית גולמית גבוהים יותר, כאשר גם ההוצאות על מו"פ בחטיבה הנותרת גבוהות יותר.

לאחרונה פרסמה מגל את דוחות הרבעון השני. הכנסות החברה (ללא החטיבה שנמכרה) הסתכמו ב-10.1 מיליון דולר, צמיחה של 31% לעומת הרבעון המקביל, והיא הציגה רווח נקי של 11.8 מיליון דולר, שברובו מיוחס לפעילות שהופסקה.

קצרה רווחים גם בנייר חדרה

הצפת הערך הנוכחית במגל מצטרפת לזו שקיבעה פימי בשבוע שעבר בחברת נייר חדרה, שש שנים לאחר שרכשה את השליטה בה. ביום חמישי האחרון מכרה פימי 13.8% ממניות נייר חדרה  לכמה גופים מוסדיים בתמורה לסכום כולל של 206 מיליון שקל. לאחר המכירה נותרה פימי עם החזקה של 45.6% ממניות נייר חדרה.

נייר חדרה עוסקת בייצור גלילי נייר לקרטון, בייצור אריזות קרטון ובאיסוף פסולת קרטון למיחזור. כמו כן, עוסקת החברה גם בייצור ושיווק של ניירות כתיבה והדפסה ובשיווק צרכי משרד.

פימי נכנסה להשקעה בחברת נייר חדרה באוגוסט 2015, כאשר רכשה מידי בעלת השליטה הקודמת, קבוצת כלל תעשיות, 59.1% ממניות החברה. בהמשך רכשה פימי מניות נוספות של נייר חדרה ובסה"כ השקיעה בה כ-445 מיליון שקל.

מנגד, קיבלה פימי מנייר חדרה דיבידנדים בהיקף 104 מיליון שקל ובנוסף למניות שמכרה כעת היא מחזיקה מניות נוספות בשווי של כ-700 מיליון שקל. כך, שסך ההחזרים והמניות הנותרות בידי קרן ההשקעות מסתכם בכ-1 מיליארד שקל, יותר מפי 2 על עלות  ההשקעה שלה בנייר חדרה.