היפו צומח, אך גם ההפסדים גדלים; המנכ"ל במכתב למשקיעים: הזדמנות משמעותית בשוק

חברת הביטוח הדיגיטלי היפו פרסמה לאחר סיום המסחר בוול סטריט את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית •  מניית החברה, שנסחרה במגמה שלילית מאז המיזוג שלה ל-SPAC, עלתה ב-5.7% במסחר המאוחר

אסף וונד, מנכ''ל היפו / צילום: איל יצהר
אסף וונד, מנכ''ל היפו / צילום: איל יצהר

חברת הביטוח הדיגיטלי היפו הולדינגס  פרסמה אתמול (ב') לאחר סיום המסחר בוול סטריט את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית. מניית החברה, שנסחרה במגמה שלילית מאז המיזוג שלה ל-SPAC, עלתה עוד לפני פרסום הדוחות ב-4.2% והמשיכה לעלות בעוד 5.7% במסחר המאוחר. שווי השוק של היפו עומד כעת על כ-3.2 מיליארד דולר.

היפו דיווחה על הכנסות של 20.9 מיליון דולר ברבעון השני, צמיחה של 75.6% לעומת הרבעון המקביל ושל 22.9% לעומת הרבעון הקודם.

ההפסד הנקי ברבעון הסתכם ב-84.5 מיליון דולר, עלייה מהפסד של 24.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. העלייה מוסברת בעיקר בעלייה בהפסדים שקשורים לאופציות למניות מועדפות. ה-EBITDA המתואם ברבעון היה שלילי בסך 42.3 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי מתואם של 23.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, בין היתר בשל המשך ההשקעות בפלטפורמה.

במחצית הראשונה של 2021, ההכנסות צמחו ב-70.7% לרמה של 37.9 מיליון דולר, וההפסד הנקי הסתכם בכ-279 מיליון דולר.

היפו מתמקדת בשוק ביטוחי הדירות בארה"ב. במצגת שפרסמה לפני המיזוג ל-SPAC היא הציגה יעדים של צמיחה מהירה, לפיהם שיעור הצמיחה הממוצע השנתי שלה ב-2021-2023 יהיה 80%.

"אנחנו גאים לדווח על התוצאות הפיננסיות שלנו לרבעון השני, לראשונה כחברה ציבורית", כתב מייסד ומנכ"ל החברה, אסף וונד, במכתב למשקיעים. "תוצאות הרבעון משקפות כיצד האסטרטגיה של היפו מתממשת".

הוא ציין כי נרשם גידול של 101% בפרמיות, לרמה של 159 מיליון דולר, וכי לחברה יש ראות טובה יותר קדימה וביטחון שלא רק תעמוד ביעדים שהציבה לעצמה, אלא אף תעקוף אותם. "בהתאם, אנו מעלים את התחזית השנתית שלנו לפרמיות מרמה של 544 מיליון דולר ל-565 מיליון דולר", ציין וונד.

הוא הוסיף כי גודל השוק אליו פונה החברה הוא 110 מיליארד דולר והיפו הצליחה, בזכות האסטרטגיה שלה, להגדיל את נתחי השוק שלה. בחברה מציגים נתונים לפיהם השוק יצמח ל-140 מיליארד דולר עד 2025 וסבורים שזו הזדמנות משמעותית עבור חברות שמבוססות על הדיגיטל ומכוונות ללקוחות, כמו היפו.