"מתחילים בקטן": בקרוב תוכלו לדווח על מידע מוטעה בטוויטר?

משתמשים בארה"ב, בדרום קוריאה ובאוסטרליה יקבלו את האפשרות לסמן ציוץ כ"מוטעה", אם הוא מכיל מידע שגוי • טוויטר מעוניינת להריץ את הניסוי במשך כמה חודשים לפני שתחליט אם להשיק אותו במקומות אחרים

מטה טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi
מטה טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi

טוויטר מודיעה הערב (ג') כי היא מתחילה לבחון תכונה חדשה, בה משתמשים יוכלו לדווח על ציוצים שנראים מטעים לפי דעתם. החל מהיום, קבוצת משתמשים מצומצמת בארה"ב, בדרום קוריאה ובאוסטרליה, תקבל את האפשרות לסמן ציוץ כ"מוטעה", אם הציוץ מכיל מידע שגוי אפשרי.

"אנחנו בוחנים אם גישה זו יעילה ולכן אנחנו מתחילים בקטן. ייתכן שלא ננקוט פעולה לכל הדיווחים ולא נוכל להגיב לכל דיווח שנקבל כחלק מהניסוי, אבל התגובות שלכם יעזרו לנו לזהות מגמות כך שנוכל לשפר את המהירות וההיקף של העבודה שלנו בנושאי מידע מוטעה", נכתב בציוץ בטוויטר.

למעשה, התהליך דומה בדיוק לדיווח על ציוץ מטריד או מזיק, בעזרת התפריט שנפתח בקצה של כל ציוץ. המשתמשים יתבקשו לבחור האם הציוץ המטעה הוא פוליטי, קשור לבריאות או בקטגוריה אחרת. בקטגוריית הפוליטיקה, המשתמשים יוכלו להגדיר צורות ספציפיות יותר של מידע מוטעה - נגיד תוכן הקשור לבחירות, ובקטגוריית הבריאות - משתמשים יוכלו לדווח על ציוצים מטעים אפשריים שקשורים לקורונה.

טוויטר מעוניינת להריץ את הניסוי במשך כמה חודשים לפני שתחליט אם להשיק אותו במקומות אחרים.