ברגל ימין: קלטורה זינקה בעקבות הדוחות לכ-30% מעל מחיר ההנפקה

ספקית המערכות לניהול וידאו רשמה צמיחה של 45% בהכנסות הרבעונית ל-41.6 מיליון דולר

הנפקת קלטורה בניו יורק / צילום: ניר אריאלי
הנפקת קלטורה בניו יורק / צילום: ניר אריאלי

החודשים יוני ויולי היו עמוסים בהנפקות של חברות טכנולוגיה ישראליות בוול סטריט, וחודש אוגוסט הביא איתו את הדוחות הכספיים הראשונים שלהן כחברות ציבוריות. בחלק מהמניות, תגובת השוק לדוחות הייתה מתונה, אך יש גם כאלה שבהן המניה הגיבה בחוזקה לאחר פרסום הדוחות.

כך למשל בצד השלילי, מניות סימילרווב ואאוטבריין נסחרו בירידות חדות, ואילו מאנדיי זינקה בשיעור דו-ספרתי לאחר הדוחות שלה. גם בקלטורה (Kaltura), שפרסמה דוחות בשבוע שעבר, נרשם זינוק דו ספרתי במניה והיא השלימה עלייה של יותר מ-30% מאז שהונפקה לפני כחודש. שווי השוק של החברה עומד כעת על 1.64 מיליארד דולר.

קלטורה היא ספקית של מערכות לניהול וידאו, שנמכרות לארגונים עסקיים וחברות מדיה. החברה הוקמה ב-2006 על-ידי רון יקותיאל (מנכ"ל), ד"ר שי דוד, ד"ר מיכל צור וערן איטם, ולאחר ניסיון לצאת לשוק הציבורי בתחילת אפריל, שנכשל על רקע תנאי השוק, החברה הפכה לציבורית בחודש יולי.

צמצמה ההפסד ברבעון

בדוחות הרבעון השני, קלטורה רשמה צמיחה של 44.7% בהכנסות ל-41.6 מיליון דולר. המכירות לארגונים ולתחומי החינוך והטכנולוגיה היוו כ-72.7% מסך ההכנסות, והמכירות לגופי מדיה וטלקום היוו 27.3%. בחלוקה לפי פעילויות, 36.5 מיליון דולר מסך הכנסות החברה היו הכנסות ממנויים, ו-5.1 מיליון דולר משירותים מקצועיים. תחום המנויים הניב לה רווח גולמי של 72.5% ותחום השירותים המקצועיים אינו רווחי גולמית, אך ההפסד ממנו הצטמצם לעומת הרבעון המקביל.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), קלטורה צמצמה את ההפסד הנקי שלה ב-75% ברבעון ל-2.7 מיליון דולר. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 5.2 מיליון דולר, לעומת EBITDA חיובי של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

אופנהיימר צופה שיעורי צמיחה גבוהים גם בעתיד

במחצית הראשונה של 2021, הכנסות קלטורה צמחו ב-45.1% ל-79.3 מיליון דולר, ההפסד הנקי (GAAP) גדל ב-14.3% ל-18.3 מיליון דולר וה-EBITDA היה שלילי בגובה 13.2 מיליון דולר. ה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) היו בגובה כ-145 מיליון דולר, עלייה של 46% לעומת התקופה המקבילה.

החברה מצפה להכנסות של 41.5-42.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם שלילי של 4.5-6.5 מיליון דולר ברבעון השלישי. ברמה השנתית ההכנסות יהיו 162.5-164.5 מיליון דולר, עם EBITDA מתואם שלילי בגובה 14.8-17.8 מיליון דולר.

בתגובה לדוחות, באופנהיימר כתבו כי התחזית השנתית היא בהתאם לצפי, על אף ירידה בהכנסות משירותים מקצועיים. "החברה נהנית מצמיחה חזקה בהכנסות, לאור גידול במספר הלקוחות, עלייה של 27% בהכנסה ממוצעת ללקוח ועלייה בשיעור שמירת לקוחות", כתבו כלכלני אופנהיימר. להערכתם, פוטנציאל השוק המשמעותי צפוי לתמוך בשיעורי צמיחה גבוהים גם בעתיד.