פוקס ממשיכה לדהור: הכנסות של מיליארד שקל ורווח נקי של 100 מיליון שקל ברבעון

קבוצת הקמעונאות שמוביל הראל ויזל תחלק למשקיעים דיבידנד ענק של 154 מיליון שקל, לאחר שהמניה נסקה כ-700% בחמש שנים, לשווי של 5.5 מיליארד שקל • ויזל עצמו מימש לאחרונה מניות פוקס ברווח של כ-16 מיליון שקל

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

ענקית הקמעונאות פוקס  מציגה דוחות חזקים לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2021. בשורה העליונה מציגה הקבוצה, שמוביל המנכ"ל הראל ויזל (אחד מבעלי השליטה בחברה), הכנסות של 996 מיליון שקל ברבעון - גידול של 57% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020.

פוקס, החולשת על רשתות אופנה, ספורט, טיפוח ומוצרים לבית ולתינוקות, הציגה רווח גולמי רבעוני של כ-623 מיליון שקל, עלייה של 62% לעומת הרבעון המקביל. השיפור ברווח הגולמי נבע מקיטון בעלויות הרכש, עקב היחלשות שער החליפין הממוצע של הדולר מול השקל, שינוי בתמהיל מכירות, ובקיזוז עלייה בעלויות ההובלה הימית.

הרווח התפעולי ברבעון הגיע לכ-173 מיליון שקל, עלייה של 37% לעומת הרבעון המקביל, ובשורה התחתונה רשמה פוקס רווח נקי של כ-100 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 22%.

 
  

הכנסות של 1.8 מיליארד שקל במחצית

את החצי הראשון של 2021 סיימה פוקס עם עלייה של 38% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2020, לכ-1.8 מיליארד שקל. בפוקס מסבירים כי העלייה במחזור המכירות נובעת בין היתר מעלייה במכירות בחנויות הזהות בתקופה שבה החנויות היו פתוחות, מגידול בשטחי המסחר, מגידול בפעילות אתרי הסחר של הקבוצה וממכירות רשת הטיפוח ללין, שאוחדה לראשונה ברבעון הרביעי לשנת 2020.

הרווח הגולמי במחצית קפץ ב-51% והסתכם בכמיליארד שקל, וההרווח התפעולי של הקבוצה גדל ב-116% והסתכם ב-238 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה פוקס במחצית רווח נקי של 135 מיליון שקל, קפיצה של 160% לעומת התקופה המקבילה ב-2020.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה פוקס על שינוי במדיניות חלוקת הדיבידנד שלה לחלוקה של 75% לפחות מהרווח הנקי השנתי. החברה הודיעה כעת כי תחלק דיבידנד בהיקף של כ-154 מיליון שקל.


המניה עלתה 158% בשנה האחרונה

מניית פוקס הגיבה לדוחות בעלייה והשלימה התקדמות של 158% בשנה האחרונה, ושל כ-700% בחמש שנים. שוויה של החברה בבורסה מגיע לכ-5.5 מיליארד שקל. המנכ"ל ויזל ניצל את העלייה במניה כדי לממש במהלך הרבעון יחידות מניה חסומות RSU, שהוענקו לו ב-2017 ברווח של כ-16 מיליון שקל. 

הטבה בסכום דומה (15 מיליון שקל) ביקש לאחרונה ויזל לקבל במניות חסומות של החברה הבת ריטיילורס, שבה הוא משמש כיו"ר, המאגדת את פעילות חנויות הספורט של פוקס - ערב הנפקתה בבורסה בת"א. בהמשך הסירה פוקס את ההצעה מסדר היום של האסיפה הכללית "עד לאחר הנפקת ריטיילורס", לאחר שהבינה שתתקשה להשיג את הרוב הדרוש לאישור ההצעה באסיפה. בתשקיף ההנפקה שלה מחודש מאי עדכנה ריטיילורס כי בכוונתה לקדם את מתן ההטבה לויזל.

ויזל ציין היום (ג') כי "קבוצת פוקס השלימה רבעון חזק נוסף, עם המשך מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים בכל מגזרי הפעילויות. באחרונה השלמנו שתי הנפקות מוצלחות בתקופת זמן קצרה, של החברות הבנות ריטיילורס וטרמינל איקס, שבמסגרתן צירפנו משקיעים אסטרטגיים, ובמקביל אנו ממשיכים ליישם מהלכים נוספים להמשך הצמיחה.

"אנו פועלים ביחד עם הוט מובייל להקמה של קונספט ייחודי של רשת חנויות בתחום הסלולר והמולטימדיה, ונוסף על כך חתמנו על הסכם עקרונות לפתיחת רשת חנויות Flying Tiger בישראל. במקביל אנו ממשיכים לקדם במרץ את ההקמה של פעילות חנויות ג'מבו בישראל, וזאת לצד המשך בחינה ומימוש של הזדמנויות עסקיות חדשות".