נחשף בגלובס: קרן SOMV גייסה 140 מיליון דולר ממוסדיים ישראלים

לגלובס נודע כי סכום הגיוס צפוי להתחלק בין שתי קרנות חדשות, אחת להשקעות מוקדמות בסטארט-אפים והשנייה קרן צמיחה • עד היום פעלה SOMV באמצעות שתי קרנות של כ-100 מיליון דולר כל אחת

יובל בהרב וניר אדלר, SOMV / צילום: דודי מוסקוביץ'
יובל בהרב וניר אדלר, SOMV / צילום: דודי מוסקוביץ'

פירמת ההון סיכון "סטייט אוף מיינד ונצ'רס" (SOMV) גייסה 140 מיליון דולר מגופים מוסדיים ישראלים, כך נודע לגלובס. הסכום צפוי להתחלק בין שתי קרנות חדשות - קרן להשקעות מוקדמות בסטארט-אפים בשם סטייט אוף מיינד ונצ'רס 3 וקרן צמיחה בשם מומנטום.

הגיוס מהווה סגירה ראשונה של שתי הקרנות כשבסך הכל מתכוונת SOMV לגייס 200 מיליון דולר לשתיהן יחד. הגיוס הגיע מהמשקיעים הקיימים של SOMV.

עד היום פעלה SOMV באמצעות שתי קרנות של כ-100 מיליון דולר כל אחת - הראשונה החלה להשקיע ב-2016 והשנייה ב-2018. בין החברות הבולטות בפורטפוליו נמצאת פליופס, שמפתחת מעבד וכרטיסי האצה לחוות שרתים, וגייסה מעל 100 מיליון דולר עד היום. חברה נוספת בפורטפוליו היא סטרים אלמנטס שמפתחת פלטפורמה להפקת משדרי סטרימינג בשידור חי.

קרן סטייט אוף מיינד ונצ'רס 3 תמשיך את הכיוון של שתי הקרנות הראשונות ותשקיע בסטארט-אפים בשלבי A (גיוס מרכזי הראשון) וסיד (גיוס הון ראשוני) הפועלים במודל תוכנה כשירות ובתחום הענן. בנוסף כאמור מקימה SOMV קרן צמיחה ראשונה להשקעה בסטארט-אפים בסבבי B ו-C. בכך מצטרפת SOMV לקרנות נוספות שביצעו מהלך דומה כמו קרן גלילות, שגייסה קרן צמיחה אחרי שנים של התמקדות רק בהשקעות מוקדמות. למהלך יש מספר גורמים וביניהם המספר הגדל של סטארט-אפים ישראליים בשלים, שאינם נמכרים מוקדם במחזור החיים כפי שהיה בעבר. קרנות צמיחה הן גם הזדמנות למשקיעים מוקדמים לחזור להשקעות שפספסו.

היתרון של קרנות צמיחה הוא שההחזר עליהן יכול להיות מהיר יותר מאשר בהשקעות מוקדמות. עם זאת שוק השקעות הצמיחה בישראל אגרסיבי מאוד וכולל קרנות ענק בינלאומית. SOMV מתכוונת ככל הנראה לבצע 10 השקעות בחברות מקרן הצמיחה תוך כשנתיים.

SOMV הוקמה על ידי פנחס בוכריס, ניר אדלר ויובל בהרב. לגלובס נודע כי בוכריס, לשעבר מפקד 8200 ומנכ"ל משרד הביטחון, החליט שלא להשקיע בקרן השלישית שגויסה כעת, אך ימשיך לכהן בדירקטוריונים של חברות הפורטפוליו מהקרן הראשונה והשנייה. בהרב שימש בעבר כשותף בקרן סקויה ובכיר באמדוקס ואדלר כיהן בתפקידים בכירים בקבוצת בזן ובאמדוקס.

מ-SOMV נמסר: "אנו שמחים מאוד להמשיך ולצמוח עם היזמים הנהדרים שלנו בתמיכת משקיעי העוגן של הקרן. הגיוס יאפשר לנו להמשיך להשקיע בשלבים מוקדמים החל משלב הסיד לצד פעילות חדשה - קרן מומנטום - ייעודית לשלבי צמיחה, אשר עליה עוד נרחיב בקרוב".

בוכריס מסר כי "אני החלטתי לא להצטרף כשותף מנהל בקרן 3 אך יחד עם זאת אמשיך להיות שותף מנהל בקרנות 1,2 ואשאר מחויב להצלחתן. אני אמשיך לכהן כדירקטור בחברות הפורטפוליו של הקרנות 1 ו-2, במקביל אבדוק הזדמנויות עסקיות נוספות בתחום ההייטק ואפתח את עסקי הפרטיים".